وزیر بهداشت:

ما سازنده مهم‌ترین ابزار‌های مقابله با کرونا هستیم/ سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش می یابد

وزیر بهداشت گفت:ما به سازنده برخی از مهم‌ترین ابزار‌های مقابله با کرونا از جمله ونتیلاتور و واکسن تبدیل شده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی در ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی‌های داخلی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اکنون ما به سازنده برخی از مهم‌ترین ابزار‌های مقابله با کرونا از جمله ونتیلاتور و واکسن و... تبدیل شده‌ایم و حتی برخی محصولات صادر می‌شوند که در دنیا بی‌نظیر است، در حالی که ما در شرایط تحریم این اقدامات را انجام دادیم.

تولید انبوه واکسن‌های ایرانی تا دو ماه دیگر

نمکی  افزود: واکسیناسیون با واکسن برکت از این هفته آغاز می‌شود و واکسن پاستور نیز از هفته اینده وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود.

وی ادامه داد: از هفته آینده واکسیناسیون سرعت می‌گیرد؛ و واکسن برکت با ظرفیت ۳ میلیون دُز آماده تولید و واگذاری به وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه برخی قلم به دست گرفتند که وقتی ما نمی‌توانیم دوچرخه بسازیم چرا ادعای تولید واکسن داریم؟ تصریح کرد: این افراد که چنین سخن می‌گویند، نمی‌دانند که اکنون آنتی‌بادی واکسن رازی و پاستور در بدنشان وجود دارد! این‌ها برای حرف زدن حتی به تاریخ نگاه نمی‌کنند که بیش از صد سال است ما واکسن می‌سازیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به اینکه وقتی می‌گوییم واکسن می‌سازیم و به عنوان ششمین و هفتمین واکسن‌ساز بزرگ دنیا مطرح می‌شویم، نمی‌گویند دانشمندان این عرصه شبانه روز تلاش کردند و یک عظمت آفریدند، ابراز داشت: وقتی یک ورزشکار روی سکو  می رود، عده‌ای با پرچم شیر و خورشید هم به این قهرمانی اشک شوق می‌ریزند، ولی برای دانشمندان ما این موضوع فراهم نیست و گمنامانه در این عرصه جانفشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی زحمت یکساله مدافعان سلامت و سازندگان دارو و واکسن و... را نفی می‌کنند تا یک فرد یا جریانی را بزنند، افزود: ننگ بر این سیاست‌زدگی چراکه این امر دور از اخلاق و انصاف است و تلاش‌های دانشمندان این سرزمین را زیر سؤال می‌برند.

نمکی در ادامه با تاکید بر اینکه پیک چهارم را با عزت و عظمت مدیریت کردیم خاطر نشان کرد: میزان مرگ در پیک چهارم «یک‌دوم» پیک سوم بود و این به دلیل استفاده از زیرساخت شبکه، کلینیک‌های سرپایی که بار بیمارستان‌ها را کم کرد و شیوه موفق مراقبت در منزل بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت کلینیک‌های سرپایی درمان کرونا و مراقبت را به عنوان مدل موفق بین المللی ثبت کرد، افزود: پایلوت مراقبت و رهگیری ویروس کرونا به صورت محله محور را هم در تبریز برای کاهش بار بیماری انجام دادیم که اکنون به عنوان الگوی موفق به کل کشور ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قبلاً گفته بودم که اگر احساس کنم زحمات همکارانم زیر سؤال می‌رود و خون شهدای سلامت هدر می‌رود سخن خواهم گفت، اظهار داشت: هر کسی در مورد من هرچه بگویند پاسخی نمی‌دهم چراکه ما آمدیم کار کنیم و روی مین برویم.

وی با بیان اینکه از دو ماه پیش مناطقی از سوش هندی در ایران شناسایی و رصد شده بود، گفت: در هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی در کارخانه‌ای که هندی‌ها کار می‌کردند، در یزد کارخانه فولاد با کارکنان هندی، در قم و... همه این‌ها شناسایی و رصد شدند و ما مثل موشک نقطه‌زن این‌ها را رهگیری می‌کنیم تا آتش این گرفتاری دامن کشورمان را نگیرد.

نمکی خاطر نشان کرد: دو ماه است نوع هندی، نیویورکی و آفریقای جنوبی کرونا به ایران ورود کرده، ولی مدافعان سلامت مانع شیوع به مناطق دیگر شدند. قم، بوشهر، لامرد و... را مهار کردیم. در لامرد که دو نفر از حاشیه خلیج فارس در عروسی بودند عامل شیوع کرونای هندی شدند که همگی مهار شد و اجازه ندادیم در انتخابات اثرات سوء کرونا باعث بی رونق شدن آن شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی در انتخابات شوراها، زمانه و زمان را بر ما حرام کردند و با برگزاری میتینگ‌ها و سفره انداختن‌ها عامل شیوع کرونا شدند، ابراز داشت: دستور دادم از نامه‌های محرمانه مبارزه با کرونا، مهر «محرمانه» را بردارند تا بتوانم این مکاتبات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در این نامه‌ها نوشتیم که جمع کنید تا کشور را گرفتار کرونا نکنید، اضافه کرد: نوشتیم که خبر داریم در افغانستان به دلیل فشار طالبان مردم آواره شدند و از مرز‌های غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و حفاظت از مرز‌ها و جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی بدون ارزیابی بهداشتی و کرونایی امکانات گسترده می‌خواهد، برخی با آلودگی در مرکز کشور تردد می‌کنند که ناجا بخشی از اتباع  غیرمجاز را دستگیر کرده ، اما چگونه می‌توان اطمینان داشت که ویروس سرکش هندی در کشور شیوع نیابد.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان انسان، مردم بی پناه افغانستان را از داخل ایران تا مرز‌های غربی می‌برند و در چالدران نگه می‌دارند تا از مرز عبور دهند، ابراز داشت: این همه مسافت طی می‌شود و بدون غربالگری و کنترل کرونایی، کرونا را بیش از پیش شیوع می‌دهند، مگر وزیر بهداشت چه توانی در برابر این هجمه دارد؟ مگر کادر سلامت چه گناهی کرده که باید تاوان بدهد؟ انصاف و مروت و انسانیت کو؟ دین و تقوا و شرف کجاست؟ چرا خون شهدای سلامت را پایمال می‌کنید؟

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه با شرایطی که در پیش داریم، نمی‌شود موج پنجم را در یک منطقه محدود کرد، گفت: ویروس ووهان که خود را به قطب رساند، ویروس هندی حتماً خود را به شهر‌های ما می‌رساند. ابزاری غیر از جانفشانی، چیزی برای مقابله با کرونا نداریم.

نمکی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دستور داد تا ۵ اقدام جدی مقابله با کرونا را با استفاده از تجربیات گذشته در اولویت قرار دهند، افزود: افزایش کلینیک سرپایی، افزایش بیماریابی، ارزیابی حساسیت کیت‌های تشخیص به ویروس هندی، افزایش زمینه بستری موقت با آمادگی تخت‌های بیشتر برای بستری و در نهایت تشکیل کمیته‌های ترخیص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه باید تا ده روز پس از ترخیص بیماران، به صورت تلفنی افراد ترخیص شده کرونایی را پیگیری کرد، ادامه داد: سوش جدید کرونا در روز هشتم تا دهم یک موج التهاب در ریه ایجاد می‌کند و وقتی ترخیص می‌شود، در منزل دوباره با ریه پر در بیمارستان بستری می‌شود لذا برای پیشگیری از مشکلات ناشی از این سوش بیماری، حتماً تا ده روز باید تلفنی مراقبت در منزل داشته باشید.

وزیر بهداشت از احیای طرح بسیار مهم شهید سلیمانی در کشور برای مراقبت خانه به خانه خبر داد و گفت: با همکاری بسیج و هلال احمر و... تلاش می‌کنیم تا پیک پنجم را آبرومندانه مدیریت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت بیشتر در برابر انواع خارجی کرونا در کشور، اضافه کرد: ممکن است سوش و نوع ویروس‌های درون مرزی هم داشته باشیم و رصد لحظه‌ای در این زمینه ضرورت دارد.

نمکی در بخش پایانی صحبت‌های خود در تبریز، پس از بررسی روش‌های پیشگیری و مقابله با کرونا، تاکید کرد: ما درمان ویروس را هم فراموش نکردیم. در فاز التهاب بیمار، داروی ضد ویروس دادن اثری ندارد، ولی در فاز اول باید شیوع ویروس در بدن را کاهش داد تا سیستم ایمنی بدن تخریب نشود.

وی خواستار بی تفاوتی کادر درمان و مدافعان سلامت نسبت به برخی حرف و حدیث‌ها علیه نظام سلامت شد و گفت: شما منتظر تشویق جریانات نباشید، شما با خدا معامله کرده‌اید. از جوسازی و بی ارزش کردن زحمات نهراسید، ما سربازیم، بدانید مدافعان سلامت در کنار این تخریب‌ها از بلندمرتبه‌ترین مرد این سرزمین تقدیر گرفته‌اید. مقام معظم رهبری به اندازه‌ای که از تیم سلامت تقدیر کردند از کسی تقدیر نکرده‌اند. وقتی، ولی فقیه به شما لقب «مجاهد فی سبیل الله» می‌گویند، دیگر مقامی بالاتر از این نیست. روز گذشته در خدمت رئیس جمهور منتخب بودم که ایشان هم چندین بار از مدافعان سلامت تقدیر کردند و مردم هم قدردان هستند.

وزیر بهداشت به افتتاح پروژه‌های بزرگ بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: همینکه ده‌ها پروژه در حال افتتاح است، این نشان می‌دهد که هم افتخار سازندگی دارید و هم کرونا را مدیریت کرده‌اید.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من دوس ندارم این حرفو بزنم آخه تف سر بالاس. ولی کو واکسن های متعدد داخلی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بابا اینقدر وعده سر خرمن ندید بمردم
ادعاهای بیخودیم نکنین
کل دینا اونایی ک واکسن تولید کردن یه دونه واکسن درست کردن به تمام کشورشونم زدن
ما هفته ای ی واکسن رو نمایی میکنیم ماشالله چشم نخوریم
دریغ از ی تزریق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
حرف مفت تا کی آخه؟؟؟؟
گفتید تا خرداد ال میکنیم و بل میکنیم... همش باد هوا بود
Iran (Islamic Republic of)
Kam
۲۰:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چطور روتون میشه اینطور بگید وقتی این همه مریض و داغدار داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این واکسن ها رو خودتون گفتین تا پایان خرداد الان باز شد پایان تیر بعدش هم میشه پایان مرداد و... ویروس دلتا هندی هم مثل اینکه واکسن اثری روش نداره وحتی واکسن زده ها هم باز احتمال آلودگی به کرونای هندی رو دارن و دوباره باید ماسک بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
پیک پنجم چی میگه؟؟؟
این ثمره مدیریت غلطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
وزیر بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چقدر بی مدیریتی، چقدر بی کفایتی، تا کی و تا کجا؟!
برید گذرگاه های خروجی شهرها رو بررسی کنید ببنید چقدر اتوبوس ها با تراکم بالا، مسافر جابجا میکنند
چرا نظارت رو از روی خودروهای حمل و نقل عمومی بین شهری برداشتید؟ کرایه ها هم سرسام آور!
خدا شما را نبخشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ان شالله پیشرفت های زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
شعار بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بیشتر نیروگاههای برق سوخت فسیلی مصرف میکند پس چرا برق قطع میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نخندون ما رو باعوووو
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پس کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مادرم ۷۲ سالشون هست . تهران شهر جدید پردیس زندگی میکنیم. هنوز واکسن نزده. میگن نداریم. آقا چرا دروغ میگویید. ای بابا یعنی هنوز نصف جمعیت بالای ۷۵ سال رو نزدید.
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۲۱:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خداوکیلی خجالت نمی‌کشین با این مملکت داریتون؟ نه آب هست نه برق هست نه واکسن هست. هر چند وقت یکبارم میاین میگین تا یه ماه دیگه واکسن بصورت انبوه موجود خواهد شد. دوباره چند وقت میگذره میاین میگین دیگه تا 2 ماه آینده همه چیز حله. من نمیدونم پس چرا این یه ماه دو ماه ها تموم نمیشن. ملت رو دست انداختین؟
بزک نمیر بهار میاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ای کاش دکتر هاشمی بود الان همه رو واکسینه کرده بود
چرا ایقد شعار میدن نسل از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
وقت گل نی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پس چرا چپ راست برق های خونه مردم قط میشه اگه راست میگین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خسته نشدی اقای نمکی از این همه پز پس کو واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این اقا فقط چند ماهه الکی شعار و حرف میزنه.
اینم از واکسناسیون مردم
تاریخ شما رو فراموش نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
میگن دروغگو فراموشکار میشه. یادمه ایشون قبل عید گفتن اردیبهشت ما قطب تولید میشیم و واکسیناسیون عمومی رو شروع میکنیم. حالا دو ماه بعد اردیبهشت اومدن وعده دوماه بعد ترش رو میدن.یعنی چهار ماه از وعده قبلیش فاصله.
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۹:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دروغگوهایه.بیکفایت...
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۳۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
کجاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
شما هی دم از رونمایی می زنید ولی برادر عزیز مرا کرونا کشت و حتی اجازه ندادند که از صورتش رونمایی کنیم و برای آخرین بار بیبینمش آخ افسوس......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این که فقط بلده حرف بزنه و پاچه خواری کنه....الان موج بنجم کرونا هم شکل گرفته و ایران 5 واکسن رونمایی کرده ، فقط رونمایی ، یعنی فقط حرف.. بابا اگه راست میگی ملت رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مشكلتون اينه كه به فكر مقابله هستين نه پيشگيري!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فقط بلدن حرف بزنن حدود پنجاه روز پیش گفتن تا یک ماه اینده دوازده میلیون نفر واکسینه میشن کووو؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۸:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بسه بابا بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خیلی دوس دارم بدونم الان اونایی که رای دادن چه حالی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چه ربطی داره به دولت بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
حال خوب چون آقای رئیسی میاد و همه این ها رو کنار میزنه و انسان ها انقلابی و راستگو را جایگزین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
منم خیلی دوست دارم بدونم اونایی که به دولت فعلی رای دادن چه حالی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این قدر دروغ نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آقای نمکی داری راست میگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۹:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
به خدا خودش هم باور نمی کنه حرفهای خودش رو.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۸:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
مردم دارن از بی ابی و گرما و بی برقی میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بساز بفروش البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ناسلامتی وزیر بهداشته
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
جناب تولید انبوه هم دانش بسیار بزرگی است وقتی به تولید انبوه نرسیدیم یعنی کار چندانی نکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بعد از بین بردن اعتماد بخش گسترده ی مردم؛
تعمد در عدم مدیریت و قطع دو ساعت در میان برق، سوء مدیریت در موضوع کرونا و ایجاد گرانی و مشکلات متعدد در جامعه، حتما تصادفی و ناخواسته نیست
و ایجاد نفرت مردم نسبت به مسئولان و حتی نظام و ایجاد نارضایتی در دستور کار است
واقعا از این رویکرد متاسف هستم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
عاشق این دیدگاهم
یعنی همیشه با دشمن فرضی میجنگید
یه بار شده فکر کنید شاید این آدمایی که قبولشون داریم، آدمای درستی نیستن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
باعرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما دررنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
الله اکبر الله اکبر.وات د فاز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
زیاد فکرشو نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فقط دردغ
فقط ادعای پوشالی
کشور وارد فاز پنجم کرونا ولی چهان واکسیناسیونش رو تموم کرده و به گشورهای دیگه هم اهدا میکنن بی ادعا
اینا هیچکاری نمیکنن که هیچ همش ادعام میکنن از واکسنهای پوشالی
شما واکسن مردمتو بزن
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۷:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
کل دنیا کرونا رو مهار کردن با واکسن شما هنوز درگیر موج ها هستین بعد میگین ما صادر کننده هستیم!خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این آقا جایگاهش اشتباهه ، این باید معلم دینی و معارف اسلامی می‌شد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نمکی با نمکی
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۶:۳۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
هفته آینده شما برای واکسیناسیون هفته ای است که هی عقب نشینی می کند و هفته های رفته را با شما بدنام...!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آقای وزیر تو رو خدا از توهماتت بیا بیرون انقدر لاف نزن پیک پنجم اومد تا کی میخوای فقط حرف بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دروغ تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پس کو چرا نمی بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
شماها هنوز خوابین باید بیدارتون کرد
Iran (Islamic Republic of)
قلمراد
۲۲:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اینا خواب نیستن خودشون رو زدن ب خواب
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
به امید رسیدن هر چه زودتر و بهتر به مرز بیش از صد ملیون دوز در ماه توسط همه دارو سازی های کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اگه سازنده بودین الان همه واکسینه بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اکثر کشورها به طور قابل توجهی مردمشونو واکسینه کردن شما اندر خم یک کوچه هستین هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
میشه شما یکی بیخیال بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ممنون و خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بس کن مرد بزرگ ، حتی هوش اینو که ممکنه از شرق ویروس بیاد زودتر مرزو ببندیم ندارین ، تواضع رو خدا به هر کی نمیده ، فقط ادعا فقط ادعا ، هر کی بیشتر مصاحبه کنین از رشادت بگین معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فعلا که ویروسامون داره از غرب میاد کرونای انگلیسی و آفریقایی برزیلی و دلتا پلاس و .... حداقل جلوی ورورد از غرب رو بگیرید غرب ایران رو بدبخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
زیبا بود :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
میشه ادعا نکنید ؟ بعدا گندش درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اگرسازنده ابزاربودیم اینهمه مردم فقیر کشور بخوصوس سیستان بلوچستان کشته نمیداد جناب دکترنمکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آبرومندانه ترین کاری که فقط باید شما و دوستانتان در وزارت بهداشت انجام بدید استعفا هست و بس ، و تنها کاری که وزارت بهداشت مخصوصا طی دو سال کرونا داشت فقط حرف و شعار سو مدیریت بود ، روی هم رفته خسته نباشید جناب معلم انشا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
هر روز وعده سر خرمن! کاش یه سازمانی هم بود برای پیگیری وعده ها! 8 ماهه هر روز خبرهای خوش واکسن ایرانی و....! تا همه نگیرن این واکسن ایرانیه نمیاد انگار! نوش دارو بعد از مرگ سهراب که میگن همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دوباره لاف زدنت شروع شده بابا چشماتو باز کن ببین چه خبر بعد لاف بزن مردم فوج فوج دارن راهی بیمارستان میشن به خدا تک تک این عزیزانی که دارن فوت میکنن هیچ کدومشون شماهارو نمیبخشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا کی فقط رونمایی و رونمایی. پس کی میخواین مردمو واکسینه کنین شدین لاک پشت شایدم بدتر منتظر چی هستین؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
منتظر دستور شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اگر تحریم شما رو بر ندارن کل ملت به همین بدبختی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
درود به شرفتان
توروخدا واکسن رو سریع انجام بدین
زود زود زود
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما سازنده مهم‌ترین ابزار‌های مقابله با کرونا هستیم افسوس که نامری اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
قول دادن تا زمستان سال قبل مردم راواکسینه کنند با این روند دوازده سال دیگر طول می کشد تاهمه مردم واکسن بزنند
آخرین اخبار