تعطیلی سرکنسولگری روسیه در مزارشریف

دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که کنسولگری روسیه در مزارشریف افغانستان موقتاً کار خود را متوقف می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در افغانستان و مدیر بخش  آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه از تعطیلی موقت سرکنسولگری‌ این کشور در افغانستان خبر داد.

کابلوف در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: «به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع و افزایش درگیری ها در افغانستان، سرکنسولگری روسیه در شهر مزارشریف موقتاً فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند.»

او در ادامه تأکید کرد: «وضع ناپایدار در این کشور باعث شده تا نیرو‌های افغان مناطق زیادی را تسلیم طالبان کنند. طبیعتاً این باعث افزایش نگرانی ما می‌شود؛ بنابراین، بسیاری از کنسولگری‌های سایر کشور‌ها در مزارشریف تا ایجاد ثبات در این منطقه موقتاً فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده اند.»

چند روز پیش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی از خروج نیرو‌های ناتو و احتمال احداث پایگاهی از سوی گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

روز پنجشنبه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو مراقب تشدید فعالیت طالبان در تعدادی از مناطق افغانستان، به ویژه در استان‌های شمالی و شمال شرق آن است، اما درباره جزئیات این موضوع توضیحاتی ارائه نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.