چین، فرانسه و آلمان خواستار استفاده از فرصت‌ها برای احیای برجام شدند

روسای جمهور چین، فرانسه و صدر اعظم آلمان در گفتگویی از طرف‌های مذاکرات برجام خواستند با استفاده از فرصت پیش آمده به توافق برسند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و  آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در گفتگویی ویدئویی از طرف‌های مذاکرات هسته ای ایران خواستند تا از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به توافق برسند.

پیش از این «وانگ یی» وزیر خارجه چین در اظهاراتی حول موضوع هسته‌ای ایران گفته بود: اینکه آمریکا تصمیم بگیرد هرچه سریعتر به توافق هسته‌ای ایران (برجام) بازگردد بسیار مهم است.

وانگ گفت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری آن بر ایران، ریشه اصلی بحران فعلی هسته‌ای ایران است. به قول معروف، کسی که گره را بسته باید آن را باز کند.

انگلیس، آلمان، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ایران، در سال ۲۰۱۵،  برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) را امضا کردند. در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شود و تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران هم با کنار گذاشتن محدودیت‌ها، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد. تهران اعلام کرد اگر طرفین توافق هسته‌ای از الزامات تهران پیروی کنند، این اقدام قابل برگشت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
شغال همیشه منتظره باج مفته
اونا هم مطمئن هستند دولت بعدی باج مفت به شغالهای غربی نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
برجام ول کنید فرجام مردم را دریابید داریم منقرض می شویم
آخرین اخبار