آسیب بیش از ۱۵۰۰ کسب و کار از حملات سایبری در آمریکا

مقامات آمریکایی می‌گویند بیش از ۱۵۰۰ کسب و کار مختلف تحت تاثیر حملات هکر‌ها به شرکت‌های بنیادین رایانه‌ای در آمریکا قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیر اجرایی شرکت رایانه‌ای "کاسیا" که اخیراً مورد حمله گسترده باج افزار‌ها قرار گرفته است گفت: بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ کسب و کار مختلف در سراسر جهان از حمله اخیر هکر‌ها به این شرکت رایانه‌ای آسیب دیدند.

فرد وکولا، مدیرعامل شرکت "کاسیا" مستقر در ایالت فلوریدا در این باره گفت: برآورد دقیق آسیب پذیری حمله اخیر باج افزار‌ها به این شرکت بسیار دشوار است. بیشتر افرادی که تحت تاثیر این حملات سایبری قرار گرفتند از مشتریان اصلی "کاسیا" بودند که متاسفانه اطلاعاتشان به دست هکر‌ها افتاده است.

در روز‌های اخیر حمله گستره سایبری به شبکه رایانه‌ای "کاسیا" در آمریکا خبرساز شد. شرکت "کاسیا" یک شرکت مدیریت شبکه رایانه‌ای در آمریکاست که به بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در داخل و خارج این کشور خدمات مختلف رایانه‌ای از جمله در زمینه فناوری اطلاعات و مدیریت امنیت سایبری ارائه می‌کند.

باج افزار‌های با حمله اخیر خود به شرکت‌های زیرمجموعه "کاسیا" موجب قفل شدن و انسداد دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در یارانه شدند و رفع این انسداد را منوط به پرداخت ده ها میلیون دلار باج در قالب رمز ارزهایی مانند بیت کوین کردند.

مقامات آمریکایی در روز‌های اخیر به دلیل بالا گرفتن حملات سایبری در این کشور به ویژه از زمان روی کارآمدن جو بایدن به عنوان رییس جمهور، دولت را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. آن‌ها می‌گویند دولت بایدن توانایی مبارزه با این حملات سایبری را ندارد.

در مقابل هم کاخ سفید اعلام کرد کمیته ویژه‌ای برای بررسی جوانب مختلف این حوادث تشکیل شده و در صورت مشخص شدن عاملان این حملات سایبری پاسخی قاطع به آن‌ها خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار