افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی قیمت پوشاک در بازار اصفهان

افزایش قیمت پوشاک تابستانه در بازار اصفهان قدرت خرید مردم را کاهش و در پی آن فروشندگان با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

ابراهیم خطابخش رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پوشاک در بازار اصفهان ۲۵ الی ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته‌ که تمام گرانی‌ها از بخش تولید ریشه می‌گیرد، چرا که افزایش قیمت پارچه‌، گرانی  دستمزد‌ و اجاره‌ها بر قیمت‌های تمام شده تاثیر مستقیم دارد.

او افزود: فروشگاه‌ های پوشاک و البسه  به خودی خود قیمت ها را افزایش نداده اند آن‌ها حتی متحمل ضرر و زیان فراوانی  شده اند، صنف پوشاک در بخش تولید و فروشگاه درگیر مشکلات زیادی است و تعداد قابل توجهی از واحد‌های فروش و تولید با سابقه‌های بالا از این شغل کناره‌گیری کرده اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان، بیان کرد: مالیات‌های سنگین تاثیر زیادی بر قیمت ها گذاشته، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و درآمد‌ها کمتر شده به همین دلیل خریدران از افزایش قیمت نسبی ئوشاک ناراضی هستند،  باتوجه به قیمت های تمام شده برای تولیدکنندگان پوشاک موجود در بازار از نظر قیمت خوب و عادلانه است.

او با اشاره به قیمت‌های بالا پوشاک کودکان، خاطر نشان کرد: تولید و فروش پوشاک کودکان مشکلات زیادی به همراه دارد، چرا که اکثر تولیدکنندگان کار جزئی قبول نمی‌کنند و دور ریز پارچه زیاد  است، اما امیدواریم که  تولید قوی‌تر شود، هزینه ها، مالیات و اجاره‌ها کاهش پیدا کند تا مصرف کنندگان توانایی خرید داشته باشند و رونق به بازار پوشاک بازگردد.

 

در چند ماه اخیر قیمت پوشاک در  اصفهان افزایش چشمگیری داشته است و شهروندان اصفهانی در خرید پوشاک تابستانی با مشاهده قیمت‌ها از خرید منصرف می‌شوند، البته مشکل پوشاک در اصفهان یکی و دوتا نیست و علاوه برقیمت‌ها، پارچه‌های نامطلوب در پوشاک نیز به مشکلات افزوده است.

 

انتهای پیام/ص

برچسب ها: پوشاک ، افزایش قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.