فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا مطرح کرد؛

لزوم استقرار فرهنگ شفافیت، انضباط، رانت‌زدایی و فسادزدایی

زالی گفت: استقرار فرهنگ شفافیت، انضباط، رانت‌زدایی و فسادزدایی در کشور باید بهتر از قبل انجام شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران عصر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در به تصویر کشیدن تلاش‌های مدافعان سلامت و در شکل‌گیری مسائل مختلف ملی نقش بسزایی داشته‌اند. روز قلم با آموزه‌های قرآنی ما تطبیق دارد و خواستگاه شکل‌گیری روز قلم مربوط به ایرانیان است.

او ادامه داد: استقرار فرهنگ شفافیت، انضباط، رانت‌زدایی و فسادزدایی در کشور باید بهتر از قبل انجام شود و انحرافات بودجه همواره یکی از موضوعات دستگاه‌های نظارتی در کشور است. سایه سنگین رانت‌خواری، فساد و عدم‌پاسخگویی در نظام مالی کشور باعث گلایه‌های اجتماعی مردم بوده است.

زالی افزود: باید به انضباط مالی در کشور توجه لازم و کافی شود. در سال‌های اخیر ما دچار مشکلات مالی در کشور هستیم و نظام سلامت کشور بهره متوسط‌اش از بودجه عمومی بسیار اندک است و همین موضوع در رفاه اجتماعی دیده می‌شود؛ این نکته مطالبه مردم و کارشناسان است و باید بین منابع و مصارف تعادلی ایجاد و از شکل‌گیری فساد جلوگیری شود.

او بیان کرد: در کشور‌هایی که دولت مردم را شریک خود می‌داند موفقیت‌های بزرگی کسب می‌شود. سرمایه‌های اجتماعی در حوزه مالی باید بازگردانده شود. شفافیت اقتصادی و جلو‌گیری از رانت‌خواری باید در حوزه مالی کشور ایجاد شود. نقدینگی سرگردان مردم که هر روز به صورت قارچ گونه در حال افزایش است به جای رفتن به سمت تولید به کانال‌های موازی مانند مسکن می‌رود.

زالی بیان کرد: پولشویی مولود افتصاد در سایه است و تکانه‌های ارزی و تحریم باعث گسترش فقر و نوسانات طاقت‌فرسا و فاجعه‌آفرین خواهد شد.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: جشنواره انضباط مالی با هدف ایجاد شفافیت، فسادزدایی و عدم‌رانت‌خواری برگزار می‌شود که ۵۰ شاخص به این جشنواره ارسال شده است.

در ادامه مراسم خدادوست معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مدیریت هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری باعث شده است تا در راستای تحقق برنامه‌ها یک انضباط مالی و اقتصادی داشته باشیم و سعی کرده‌ایم با توجه به محدودیت منابع انجام طرح‌ها را بر اساس اولویت‌ها انجام دهیم.

زالی ادامه داد: سامانه اختصاصی جهت ارزیابی در حوزه‌های بهداشت و درمان طراحی شده است تا بتوانیم در حوزه‌های مالی، پشتیبانی و بودجه‌ای کار‌ها را بر اساس شاخص‌ها اولویت‌بندی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار