استاندار قزوین:

مجتمع کشت و صنعت زیاران باید ۱۰ برابر گذشته فعالیت داشته باشد

استاندار قزوین با اشاره به گذشته درخشان مجتمع کشت و صنعت زیاران در شهرستان آبیک، خواستار فعالیت ۱۰ برابری این مجمتع تولیدی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت زیاران، گفت: این مجموعه در گذشته سابقه فعالیت بسیار خوبی داشته است و باید الان ۱۰ برابر گذشته فعالیت داشته باشد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در صدور مجوز‌ها رعایت قانون لازمه کار است، ولی اگر ماده قانونی اشکال دارد باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

چالش‌های موجود در مسیر پرورش بوقلمون در مجتمع کشت و صنعت زیاران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذار این مجموعه، فعالیت خود را از دهه ۸۰ آغاز کرده و پیگیر مجوز پرورش بوقلمون است.

خمسه افزود: این سرمایه گذار درخواست مجوز واحد پرورش بوقلمون برای ۲۰۰ هزار قطعه را داشته است که وزارتخانه با مجوز ۷۵ هزار قطعه موافقت کرده، اما، چون ظرفیت بیشتری دارند در خواست افزایش مجوز را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: می‌توان اولین زنجیره پرورش بوقلمون را برای این مجتمع صادر کرد، چون امکانات لازم برای تامین خوراک دام، کشتارگاه و صنایع بسته بندی را دارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مجوز تمامی این زنجیره که باید از مرکز صادر شود را اخذ کنیم تا هرچه سریعتر فرایند پرورش و تولید در این مجموعه بزرگ دامی آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.