اشرف غنی: تسلیم طالبان نمی‌شویم

رئیس جمهور افغانستان گفت: اگر طالبان در آرزوی تسلیم شدن ماست تا صد سال دیگر به این آرمان نمی‌رسند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه امروز دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور امروز در نشست کابینه افغانستان گفت: هیچ گونه اراده سازش و تسلیم شدن به طالبان وجود ندارد. اگر طالبان فکر می‌کنند که ما به آن‌ها تسلیم می‌شویم، صد سال دیگر نیز به این آرمان خود نمی‌رسند.

او با بیان اینکه مسئولیت خونریزی و ویرانی‌های افغانستان بر دوش طالبان و حامیان آنهاست، تصریح کرد: ما با عزت زندگی می‌کنیم و امروز روز عزم و اراده است.

در نشست امروز کابینه افغانستان آخرین تحولات امنیتی، پذیرش و جذب جوانان افغان در صفوف نظامیان و رسیدگی به وضع آوارگان جنگ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پیش از این حامد کرزای‏، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفته بود: حضور «فاجعه بار» نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به افزایش تروریسم و ظهور داعش کمک کرد.


بیشتر بخوانید:

کرزای: حضور آمریکا باعث ظهور داعش در افغانستان شد


گفتنی است آمریکا پس از ۲۰ سال تجاوز و کشتار غیرنظامیان افغان و بدون دستیابی به هیچ کدام از اهدافش سرانجام مجبور شد طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده نظامیان خود را از این کشور خارج کند. قرار است تا سالگرد حملات یازده سپتامبر، تمامی نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا از خاک افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار