طالبان: در صورت تمدید حضور نظامیان در افغانستان به آنان حمله خواهیم کرد

سخنگوی طالبان گفته است همه سربازان خارجی را که بیشتر از موعد مقرر ۱۱ سپتامبر در افغانستان باقی بمانند، مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، گروه طالبان به انگلیس و آمریکا درباره تمدید حضور سربازان خود بیش از مهلت مقرر، هشدار داد.

گروه طالبان اعلام کرد: همه سربازان خارجی را که بیشتر از موعد مقرر ۱۱ سپتامبر در افغانستان باقی بمانند، مورد حمله قرار می‌دهد.

هشدار این گروه به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر برنامه ریزی انگلیس و آمریکا به منظور استقرار نیروهای  نظامی خود برای محافظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک و فرودگاه بین المللی کابل صورت گرفت.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در مصاحبه با عرب نیوز گفت: «ما و ملت افغانستان به نیروهای نظامی آمریکا یا هر کشور خارجی  دیگر اجازه ماندن نخواهیم داد. ما با آن‌ها به عنوان اشغالگر برخورد خواهیم کرد». 

مجاهد با اشاره به توافقی که در دوحه قطر با واشنگتن داشت، گفت: « آن‌ها باید بدانند که ما در صحبت‌های خود جدی هستیم و نمی‌خواهیم روابط بدی با این کشور‌ها داشته باشیم، اما آن‌ها نباید نقض تعهد کنند».

گزارش‌های رسانه‌ای روز دوشنبه اعلام کردند یک گروه از نیرو‌های مسلح ویژه انگلیس ممکن است پس از عقب نشینی  دیگر نیروها، در افغانستان بمانند.

طبق توافق، حال پس از ۲۰ سال اشغالگری آمریکا، همه نیرو‌های نظامی حاضر در افغانستان باید تا اول ماه مه از این کشور جنگ زده خارج شوند.

گروه طالبان هشدار داد که اگر نیرو‌های نظامی آمریکا آنجا را ترک نکنند،  با تجربه مشابه ۲۰ سال گذشته روبرو خواهند شد. 

روز گذشته، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای  اعلام کرد از زمانیکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان را اعلام کرده است، ۷ عدد از تاسیسات این کشور را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار