کشتار بهداشتی مرغ‌ها در البرز، زیر ذره بین ناظران

اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز طی ۳ ماهه اول امسال بر کشتار بهداشتی چهار میلیون و ۱۸۳ هزار قطعه مرغ نظارت داشتند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سیدمحسن ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با بیان این که طی3 ماهه اول امسال  بر کشتار بهداشتی چهار میلیون و ۱۸۳ هزار قطعه مرغ نظارت داشتند، گفت:  طی نظارت‌های بهداشتی بر کشتار طیور در کشتارگاه‌های استان ۱۴ هزار و ۹۴۲ قطعه لاشه مرغ به دلایل مختلف از چرخه مصرف خارج و ضبط شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز افزود: همچنین در این مدت ۵۲ هزار و ۲۲۱ راس دام سنگین و سبک و شترمرغ در کشتارگاه‌ها ذبح شدند که نظارت‌های بهداشتی منجر به ضبط ۶ هزار و ۴۰۵ کیلوگرم لاشه این دام‌ها شد.

ابوترابی گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۲۴۳ مورد بازدید از کشتارگاه ها، مراکز عرضه، فروشگاه ها، رستوران‌ها و مراکز بسته بندی فراورده‌های خام دامی انجام شد که کارشناسان این بخش با ۲۹۳ مورد غیربهداشتی مواجه شدند که منجر به ضبط ۵۵ هزار و ۴۲ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.