اعتراض روزنامه نگاران فلسطینی به خشونت‌های پلیس صهیونیست علیه آن‌ها

روزنامه نگاران فلسطینی با اعتصاب و توقف یک ساعته کار خود به خشونت‌های پلیس اراضی اشغالی اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، روزنامه نگاران فلسطینی دیروز سه شنبه در اعتراض به عدم حمایت فلسطین از امنیت شغلی آنها، اعتصاب یک ساعته کردند.

عمر نازال، عضو سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی، به عرب نیوز گفت: بیشتر روزنامه نگاران رادیویی، آنلاین و آزاد در این اعتراض که علیه حملات و محدودیت های اعمال شده از سوی پلیس فلسطین اشغالی علیه این خبرنگاران بود،  شرکت کردند.

 به گفته وی، تمام روزنامه نگاران برای یک ساعت کار خود را متوقف کردند تا روشن کنند که روزنامه نگاران فلسطینی حملات و محدودیت‌های مداوم اعمال شده  از سوی پلیس رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند. او گفت: آنها می‌خواهند ما را ساکت کنند و فکر می‌کنند با این روش مانع کار ما خواهند شد‌ اما، اشتباه می‌کنند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی در فراخوان خود برای اعتصاب و توقف کار، دستگیری شش روزنامه نگار در روز دوشنبه را محکوم کرد و هشدار داد که این عمل با وعده‌های داده شده  از سوی نخست وزیر مغایرت دارد.

محمد اشتیه، نخست وزیر سازمان خودگردان فلسطین، متعهد شد که آزادی بیان و مطبوعات را ارج نهد، اما سازمان امنیت و اطلاعات فلسطین  اشغالی با گفته وی مخالفت کردند. 

چندی پیش، نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی است که در شبکه‌های اجتماعی به شدت از  تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می‌کرد، چند ساعت پس از دستگیری توسط عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.

سخنگوی رسمی سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد این سازمان مسئولیت مرگ نزار بنات، فعال سیاسی را برعهده می‌گیرد، زیرا این اتفاق در حین بازداشت وی رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار