برخورد جدی با صنایع آلاینده در یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با صنایعی که استاندارد‌های زیست‌محیطی را رعایت نکنند، برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در جلسه بررسی درخواست‌های شورا‌های اسلامی و تشکل‌های زیست محیطی، گفت: اداره کل محیط زیست استان، نظارت و پایش شبانه روزی را انجام می‌دهد و با صنایعی که استاندارد‌های زیست‌محیطی را رعایت نکنند،  برخورد جدی می‌کند.

او افزود: مناسب‌ترین راهکار، هدایت و استقرار صنایع آلاینده به پهنه‌های صنعتی جدید با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی است، تا ما شاهد توسعه پایداری برای این منطقه باشیم که جامعه و اقتصاد به قوت خودش باقی بماند.

توسعه پایدار، نیازمند محیط‌زیست سالم است

هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر نیز با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند محیط‌زیست سالم است، اظهار داشت: در مقوله توسعه و استقرار صنایع جدید سلامت مردم یکی از عناصر اصلی و مرتبط است و در این رابطه باید به تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی توجه کرد.

او تصریح کرد: توجه به سلامت مردم و مسائل زیست محیطی از جمله سیاست‌هایی بوده است که همواره در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت کنونی شهرستان مدنظر قرار گرفته است.

هادی‌نسب در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه ما مخالف توسعه صنعت نیستیم، افزود: اگرچه پایش لحظه‌ای صنایع آلاینده، رعایت حداکثری استاندارد‌های زیست‌محیطی را از سوی صنایع به دنبال داشته است، اما استقرار صنایع جدید آلاینده در مدیریت کنونی شهرستان با اقبال روبه رو نخواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار