وزیر فرهنگ و ارشاد:

کرونا مانع از برگزاری برنامه های فرهنگی کشور نشد

صالحی گفت:در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مارا تحت تاثیر قرار داد، اما جریان های فرهنگ کشور تداوم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم در دیدا با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: استان سمنان در فعالیت ها و عملیات جهاد سازندگی، نقش قابل توجهی را ایفا نمود و سهم استان سمنان نیز بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه پس از استان های اصفهان و قم، استان سمنان سومین استانی در کشور است که نسبت به جمعیت، شهید بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است. افزود: سهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس، این سنگرسازان بی سنگر، بسیار تاثیر گذار بود.

صالحی ادامه داد: در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مارا تحت تاثیر قرار داد، اما جریان های فرهنگ کشور تداوم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: در حوزه زیر ساختی، طی یکسال اخیر به اهتمام استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وقفه ای که در خصوص تالار مرکزی سمنان بود برطرف و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ان تخصیص یافت و عملیات اجرایی احداث آن شروع شد و مجتمع شاهرود نیز با تخصیص اعتبار کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه سمنان نیز در این رقابت و در حوزه صنایع دستی یکی از شهرهای خلاق شناخته شد گفت: این مهم فرصتی است برای شهر، تردد ها و حضور های گردشگران و علاقمندان و شناخت و معرفی این مزیت ها بسیار ارزشمند است.

وی در پایان به برگزاری کنگره علمی آیت آیت الله شاهرودی هم اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان شخصیت شناخته شده کل جهان اسلام و تشیع هستند و جامعه فکری و مذهبی شیعه به نیز به وی افتخار میکنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن بیان اینکه بالغ بر ۵۵ کتاب در این حوزه به ثمر می نشیند که امری ارزشمند است ابراز داشت: در دهه های مختلف فرصت خوبی برای معرفی ایشان به دست نیامده، از سال قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام دبیرخانه علمی و اجرایی،امروز شاهد نقطه افتتاح و شروع این کنگره ملی هستیم.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.