رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی:

توجه جدی به واکسیناسیون در آذربایجان غربی ضروری است

آقازاده گفت:با توجه به وضعیت آذربایجان غربی، توجه ویژه و سریع به واکسیناسیون در این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز جمعه در جلسه ستاد کرونا در آذربایجان غربی که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه توجه جدی به واکسیناسیون در آذربایجان غربی ضروری است گفت: این استان به علت هم مرز بودن با سه کشور، دارای شرایط ویژه و خاصی بوده و همچنین تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در این استان بالاتر از متوسط کشوری است.

وی اضافه کرد: البته در ماه های گذشته از شیوع کرونا در آذربایجان غربی اقدامات بسیار خوبی انجام شده که افزایش آزمایشگاه ها از یک به ۶ طی ماه های اخیر و انجام ۵۵۶ هزار تست کرونا با ۱۸۳هزار نتیجه مثبت از جمله این اقدامات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین ابتلا به کرونا در استان نسبت به جمعیت در شهرهای چایپاره، ماکو، سلماس و ارومیه است و بیشترین فوتی نیز برای ارومیه و بوکان برآورد شده است.

آقازاده گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی ۴۵۰ مادر باردار مشکوک به کرونا یا مبتلا به کرونا در منازل تحت مراقبت قرار گرفته اند که رقم قابل توجهی است.

وی از اجرای طرح شهید سلیمانی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در قالب این طرح، ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش آزمایش کرونا قرار گرفت و ۲۴۱هزار تاکنون این آزمایش را انجام داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.