ارسال نخستین محموله کمک‌های قطر به ارتش لبنان

قطر نخستین محموله کمک‌های خود که ۷۰ تن کمک غذایی به ارتش لبنان است را به بیروت فرستاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، هواپیمای نیروی هوایی قطر حامل ۷۰ تن مواد غذایی به عنوان نخستین محموله کمک‌های غذایی قطر به ارتش لبنان در فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت به زمین نشست.

این خبرگزاری اعلام کرد: یک هیئت نظامی از فرماندهان ارتش لبنان و شماری از دیپلمات‌های سفارت قطر در لبنان، این محموله را در فرودگاه تحویل گرفتند.

پیش از این و در جریان سفر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر به لبنان و دیدار با «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، قطر متعهد شد که به مدت یک سال، ماهانه ۷۰ تن مواد غذایی به ارتش لبنان کمک ارسال کند.

از شروع بحران اقتصادی اخیر از اواخر سال ۲۰۱۹ ارزش پول ملی لبنان حدود ۹۰ درصد سقوط کرده و بیکاری به شدت افزایش یافته است.

جامعه بین‌المللی و نهاد‌های مالی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کمک مالی به لبنان را به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمیق و تشکیل دولت مستقل از نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی مشروط کرده‌اند.

دولت قبلی لبنان در پی انفجار مهیب اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت استعفا کرد، ولی به عنوان دولت موقت امور جاری کشور را اداره می‌کند تا دولت جدید تشکیل شود. در آن انفجار بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شدند و هزاران ساختمان مسکونی و تجاری ویران شد و یا به شدت آسیب دیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار