رئیس دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد؛

افزایش نقش زنان در تولید علم

احمدی گفت: طی دهه‌های اخیر نقش زنان و دختران کشورمان در تولید علم بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتاحیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) صبح امروز، شنبه (۱۹ خرداد) با حضور محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس و برخی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی نقش مهمی در توسعه علم و فناوری در ۴ چهار دهه اخیر داشته است.

او افزود: توسعه تحقیقات پیشرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک پدیده بسیار مبارک در توسعه آموزش عالی کشور است و دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دومین دانشگاه کشور در تولید علم نقش خود را ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: زنان همواره در جامعه یک نقش زیرساختی و فرهنگی دارند و فرهنگ جامعه تا حد بسیار زیادی بر اثر فعالیت زنان شکل گرفته است؛ چرا که آنان در جامعه فعالیت می‌کنند و در آموزش و پرورش هم نقش زیادی بر عهده دارند و به اینصورت دانش آموزان زیادی را تربیت می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: زنان و به خصوص دختران بیشترین فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و همچنین طی دهه‌های اخیر نقش آن‌ها در تولید علم بیشتر شده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.