ادامه خشک شدن سراب‌ها و رودخانه‌های استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : تاکنون بخشی از سراب‌ها و رودخانه‌های استان خشک شده و روند خشک شدن آن‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : اکنون سراب‌های «یاوری»، «روانسر»، «نژیوران» و «میله‌سر» خشک شده است.

او گفت : برخی دیگر از سراب‌های استان همچون سراب قنبر که بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند اکنون به دلیل خشکسالی با افت بسیار شدید آب نسبت به سال قبل روبه رو شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: علاوه بر سراب‌ها بخشی از رودخانه‌های مهم استان اکنون خشک شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به گاماسیاب، مرگ، قره سو، رازآور و راوند اشاره کرد.

شهلایی افزود: این خشک سالی به معنی خشک شدن کامل رودخانه‌های نام برده نیست بلکه این رودخانه‌ها در بخش‌هایی به میزان کمی جریان دارند.

کاهش ۳۴درصدی بارش‌ها در استان

او با اشاره با اینکه کاهش ۳۴ درصدی بارندگی‌ها در استان نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: آخرین بارش موثر استان کرمانشاه مربوط به اسفند ماه سال ۹۹ است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه،افزود: بهار امسال کم باران‌ترین بهار در ۷۰ سال گذشته کرمانشاه بود است.

شهیلایی ادامه داد: کاهش بارش‌ها در نهایت مجر به کاهش ۶۰ درصدی روان آب‌ها و کاهش ۷۰ درصدی آب چشمه‌ها در کرمانشاه شده است.

او گفت: بر اساس مطالعات انجام شده میزان آب‌های زیر زمینی استان با کاهش ۳۰ درصدی روبه رو هستند 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار