افزایش مصرف گاز مایع در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: میزان توزیع و مصرف گاز مایع در سه ماه اول امسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در این مدت سه هزار و ۷۷۵ تن گاز مایع در نواحی ۶ گانه بصورت الکترونیکی در این استان تامین و توزیع شد.

او درباره مدیریت الکترونیکی گاز مایع با زیرساخت بانکی و اجرای مطلوب این طرح در منطقه افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تسهیل در تامین گاز مایع مصرفی خانوار و صنف و صنعت از جمله عوامل افزایش میزان مصرف این فرآورده سوختی در استان اردبیل است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل به افزایش میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در بهار امسال در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۲۸ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از یک درصد افزایش دارد.

او با بیان اینکه در سه ماه اول امسال مصرف بنزین موتور ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است، اظهارکرد: در این مدت میزان مصرف نفت سفید و نفت گاز بترتیب ۲۱ و ۹ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه الکترونیکی شدن سیستم فروش گاز مایع مانع از قاچاق این سوخت و افزایش قیمت آن در بازار مصرف شده است، گفت: نمایندگی‌های فروش گاز مایع در استان ملزم به فروش گاز در سیلندرهای ۱۱ کیلوگرمی و همچنین گاز پیک نیک به نرخ مصوب تنظیم بازار در ۲ بخش خانوار و صنف و صنعت هستند.

مدنی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح‌ها و شبکه‌های گازرسانی روستایی از جمله عامل مهم در کاهش میزان مصرف نفت سفید و نفت گاز در استان اردبیل در بهار امسال است ، میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در مدت یاد شده را در بخش‌های حمل و نقل ۶۵ درصد، حرارتی سه درصد ، نیروگاه ۱۹ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد ، صنایع یک درصد و اجرای پروژه‌ها ۲ درصد ذکرکرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف بنزین موتور در سه ماه نخست امسال در منطقه اردبیل به ۹۴ میلیون لیتر رسیده است .

او بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۹۳ میلیون و ۸۴۵ هزار لیتر بنزین موتور در سطح منطقه اردبیل عرضه شده که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدنی با بیان اینکه سهم فروش اینترنتی فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل پارسال بیش از ۶۲۰ میلیون لیتر بوده است، افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات حضوری روزانه بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی از طریق سامانه فروش اینترنتی در استان به فروش رسیده است.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.