مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

مدارس اصفهان در برابر حوادث ایمن می‌شوند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح ملی مدرسه آماده در اصفهان گفت: اجرای این طرح در ۵ هزار فضای آموزشی استان اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طرح ملی مدرسه آماده گفت: با توجه به اهمیت مدارس این طرح با هدف ارتقای آمادگی ایمنی و توانمندسازی مدارس اجرا می‌شود.

او افزود: آمادگی مهارت چهار گروه ذی‌نفع مدارس یعنی مدیران، معلمان، کارکنان، دانش‌آموزان و اولیا در راستای پیشگیری از سوانح و مخاطراتی همچون سیل، زلزله، طوفان و حریق هدف اجرای این طرح است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ارتقای ایمنی مدارس از طریق بررسی اجزای غیرسازه‌ای مدارس و میزان خطرپذیری آن‌ها در برابر سوانح طبیعی و شهری از دیگر اهداف این طرح است، گفت: سامانه‌ای به نام «مدرسه آماده» رفتار‌های صحیح فردی و گروهی مورد انتظار از هر یک از گروه‌های مستقر در مدارس آمادگی و مقابله را ارائه می‌کند، هر کاربر براساس نقش خود می‌تواند وارد صفحه آموزش خود شود، با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش‌های مدیریت کرونا نیز در این سامانه ارائه شده است.

او ادامه داد: در این طرح مدیر، معلم و کارکنان مدارس میزان خطرپذیری اجزای غیرسازه‌ای مدارس را در برابر سیل، زلزله، طوفان و آتش‌سوزی را در کاربرگ‌های مختلف بررسی کرده و در سامانه وارد می‌کنند، پس از اعلام نتایج ضمن اینکه میزان خطرپذیری مدارس در برابر حوادث مشخص می‌شود، راهکار‌های افزایش ایمنی در برابر خطرات مشخص می‌شود که می‌توان آن را عملی کرد.

شیشه‌فروش افزود: مدیران مدارس باید آدرس اینترنتی سامانه را به نحو مقتضی در اختیار گروه‌های هدف قرار دهند و فراگیری آموزش‌های لازمه توسط افراد ذی‌نفع را پیگیری کنند.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای این طرح در استان انجام شده است، بیان کرد: کمیته دائمی این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و در کارگروه چهارگانه با محوریت مدیریت بحران در راستای تحقق اهداف این طرح در حال فعالیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حوادثی در مدارس خاطرنشان کرد: اجرای این طرح فرصت خوبی برای آمادگی همه مدارس در برابر حوادث است، استان اصفهان ۹۰۰ هزار دانش‌آموز دارد و این طرح در ۵ هزار فضای آموزشی استان اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.