دراگون با محموله ای از آزمایشات علمی به زمین برگشت

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس همراه با داده ها و نمونه هایی که از تحقیقات علمی انجام گرفته در ایستگاه فضایی بین المللی جمع آوری شده به زمین آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اورلاندو؛ فضاپیمای Cargo Dragon روز سه شنبه قرار بود از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شود، اما مسئولان اسپیس ایکس اعلام کردند که بازگشت این فضاپیما به علت طوفان‌های گرمسیری السا به تاخیر افتاد و روز پنجشنبه انجام شد.


بیشتر بخوانید


طوفان گرمسیری السا علت تاخیر در بازگشت دراگون

ناسا درباره علت تاخیر در جدا شدن دراگون گفت: "تیم‌های کنترل پرواز ناسا و اسپیس ایکس همچنان وضعیت آب و هوا را رصد می‌کنند و آماده هستند تا پس از ایمن شدن شرایط فرود فضاپیمای باری Dragon را پشتیبانی کنند. " این فضاپیما پس از برخورد با اقیانوس توسط گروه بازیابی به سرعت جمع آوری می‌شود و به همین دلیل هم کنترل سرعت باد و طول موج به منظور حفاظت از ایمنی تیم بازیابی و فضاپیما از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از اعلام این تاخیر، بالاخره فضاپیمای باری دراگون صبح پنجشنبه از ایستگاه فضایی جدا شد.

دراگون با محموله ای از آزمایشات علمی به زمین برگشت

فضاپیمای باری دراگون برای اولین بار در تاریخ ۴ ژوئن با حمل ۷ هزار و ۳۰۰ پوند سخت افزار و تجهیزات آزمایشگاهی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. این فضاپیما با انجام برخی آزمایشات انجام شده روی آزمایشگاه مدار، نتایج ماموریت خود را که سه هزار پوند است در این هفته به زمین باز می‌گرداند. 

دراگون با محموله ای از آزمایشات علمی به زمین برگشت

کشتی فرود شرکت اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس قرار دارد و با وجود ادامه دار بودن طوفان گرمسیری السا در ساحل غربی فلوریدا، مقامات ناسا و اسپیس ایکس می‌گویند که در صورت لزوم ممکن است محل فرود این فضاپیما تغییر کند. اسپیس ایکس در حساب توئیتر خودش اعلام کرد که فضاپیمای باری دراگون، ساعت ۱۱:۳۲ دقیقه شب به وقت محلی، ۸:۰۲ دقیقه صبح شنبه به وقت ایران به زمین رسید و جایی در حوالی خلیج مکزیک به آب برخورد کرد.

دراگون با محموله ای از آزمایشات علمی به زمین برگشت

گفتنی است که این کپسول با تمام محموله هایی که با خود به زمین آورده به مرکز فضایی کندی تحویل داده خواهد شد تا محققان نتایج آزمایشات را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار