مسئول کمیته مدیریت اقتصادی وحدت صنعتگران کل کشور مطرح کرد؛

ضرورت ساماندهی ساختار قانونی پشتیبانی از صنعتگران

سوادکوهی گفت: معتقد هستیم که ساختار حقوقی و قانونی حمایت و پشتیبانی از صنعتگران باید سامان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شامگاه شنبه ۱۹ تیر مسئولان هسته مرکزی کمیته‌های استانی بزرگترین تشکل وحدت صنعتگران ایران مقتدر با ٣١ کمیته و ٥٨٠ کارگروه که در حمایت رئیس جمهور منتخب بسیج شده بودند، کنار هم جمع شدند.

در این مراسم، با حضور متکی رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در شورای وحدت و مسئولان کمیته‌های وحدت صنعتگران، سوادکوهی و حکیم جوادی از تعدادی از مسئولان و مدیران واحد‌های صنعتی کشوری تقدیر شد.

سوادکوهی مسئول کمیته مدیریت اقتصادی و قائم مقام کمیته وحدت صنعتگران کل کشور گفت: معتقد هستیم که ساختار حقوقی و قانونی حمایت و پشتیبانی از صنعتگران باید سامان پیدا کند؛ لذا در این وحدت صنعتگران ایران مقتدر به دنبال این هستیم که کار با ثبات، مداوم و ماندگار انجام دهیم.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و مشکلات صنعتگران در حوزه‌های مختلف اجرایی و قانونی اظهار کرد: به رغم موانع، مشکلات و معضلات فراوانی که وجود دارد صنعتگران در کشور ایران اسلامی توانسته‌اند با توان و تلاش خود و برطرف کردن بسیاری از مشکلات، این میزان پیشرفت کنند که چرخه صنعت و معدن و تجارت کشور کاملا متوقف نشود. گاهی قوانینی در مجلس و دولت ایجاد می‌شود که به دور از واقعیت‌های حوزه صنعت و صنعت گری است. ما تنها برای انتخابات ۱۴۰۰ و حمایت از سید بزرگوار که دلسوز مردم و کشور است در این وحدت بزرگ جمع نشدیم بلکه این هدف را داریم که در همه عرصه‌های کاری خود اثرگذار باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سعی داریم تا با مفهوم حکمرانی آشنا نشویم و ابعاد آن مورد گفتگو قرار نگیرد، با تصمیمات الاکلنگی در این زمینه روبه‌رو می‌شویم. در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و تصمیم‌های کلی گرفته می‌شود و در مجلس هم قانون‌های پنج ساله تقنین می‌شود. بعد به سراغ بودجه‌ای می‌روند که نه با آن تصمیمات کلی و نه با این قوانین پنج ساله همخوانی دارد.

سوادکوهی گفت: تفکر، تلاش و اقدام ما در راستای حمایت کامل از دولت آینده جهت تحقق رونق تولید و به کار افتادن چرخ اقتصاد کشور با حذف انتصاب و انتخاب‌های فرمایشی و سیاسی است. در تمام سالیان گذشته صنعتگران و صنعت کشور از دخالت‌ها و انتصاب‌های مدیران ناکارآمد و غیر متخصص آسیب‌های فراوانی دیده اند که متاسفانه باعث ناامیدی دلسوزان و متخصصین ایران اسلامی شده بود، اما امروز روزنه‌های امید دوباره به صنعت و صنعتگر بازگشت و همه ما هم قسم شده ایم که رئیس جمهور منتخب را در این مسیر سخت مبارزه با فساد و رانت و برآورده کردن خواسته‌های به حق مردم حمایت و کمک کنیم.

مسئول کمیته مدیریت اقتصادی و قائم مقام کمیته وحدت صنعتگران کل کشور با ابراز امیدواری به این که از صنعت و صنعتگر حمایت لازم صورت بگیرد گفت: هدف همه صنعتگران از این اتحاد کشوری و بزرگ ایجاد ساختار پارلمان صنعت است. وزارت صمت در تولید ناخالص داخلی حدود ۴۲ درصد سهم داشته است که سهم صنعت در آن ۱۵ درصد، معدن ۶ درصد و سهم تجارت ۲۲ درصد بوده است. وزارت صمت ۳۳ درصد اشتغال و ۷۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داد و این نشان از اهمیت توجه به این حوزه دارد.

او ادامه داد: امروز تعداد واحد‌های صنعتی حدود ۸۸ هزار واحد است که از این بین ۸۱ هزار واحد کوچک و ۴۵۰۰ واحد متوسط وجود دارد. تعداد واحد‌های غیر فعال حدود ۸ هزار واحد و تعداد شرک‌های صنعتی ۹۶۰ مورد است که از این بین هم ۱۱۰ واحد شهرک صنعتی غیر فعال است.


سوادکوهی با اشاره به سهم ۹۶ درصدی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در صنایع کشور گفت: هزینه ایجاد یک شغل در واحد‌های کوچک صنعتی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است؛ این رقم در واحد‌های صنعتی متوسط به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان و در واحد‌های صنعتی بزرگ به ۵ تا ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد و این می‌تواند نشان دهد باید بیش از گذشته به واحد‌های کوچک و متوسط توجه کنیم در حالی که بیشترین فشار را تحمل می‌کنند.

مسئول کمیته مدیریت اقتصادی و قائم مقام کمیته وحدت صنعتگران کل کشور تصریح کرد: بزرگترین دستاورد کمیته وحدت صنعتگران ایران مقتدر در حال حاضر بانک اطلاعاتی ١٦ میلیون نفری در تمام استان‌های کشور با حضور بیش از ١/٥ میلیون نیروی متخصص و پیشکسوت و نخبه صنعتگر در کشور است. مابقی بانک اطلاعاتی از نفرات علمی و کارشناسان و دلسوز مرتبط صنعتگران تشکیل شده است که با این توان صورت گرفته در کمترین زمان ممکن می‌توانیم از پتانسبل‌های کل کشور در زمینه رونق چرخه تولید و اشتغال به کار بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار