البخیتی: طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن فرو پاشیده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد با فروپاشی طرح ننگین معامله قرن، نگاه‌ها به سمت جنبش‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از المیادین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: پایداری جنبش‌های مقاومت در کشور‌های عربی اعم از فلسطین، سوریه، عراق، ایران، لبنان و یمن موجب شد تا طرح معامله قرن فرو پاشد.

محمد البخیتی که در چارچوب برنامه‌ای گفتگو محور با عنوان «پیمان قدس» با المیادین صحبت می‌کرد، با بیان این مطلب افزود: با فروپاشی طرح معامله قرن و سرنوشتی مشابه با سرنوشت دونالد ترامپ که برای این طرح رقم خورد، نگاه‌ها به سمت جنبش‌های مقاومت معطوف داشته شد.

او  افزود: مردم ما در یمن همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند به ویژه اینکه دشمنانمان سیاست مجازات ملت‌ها را در پیش گرفته و در این زمینه سعی می‌کنند ملت‌های ما را در تنگنا قرار دهند، اما وقتی شرایط امروز مردم یمن را با ماه‌های آغازین تجاوز به کشور مقایسه کنیم، باید گفت شرایط بهتری دارند، زیرا با افزایش محاصره کشور، مردم یمن سعی کردند خود را با شرایط هماهنگ سازند.

البخیتی در ادامه افزود: واقعیت این است که در چنین شرایطی ما در محور مقاومت، وارد نبردی شده ایم که برای ما نبردی در چارچوب دفاع از نفس است به همین دلیل نبردی مشروع به شمار می‌آید. امروز درگیری‌ها در دنیا درگیری بر سر مشروعیت است، از یک سو آمریکا سعی می‌کند جهان را به زیر سلطه خود بکشاند و حتی آنان هم در توجیه کارشان در پی قانونند و می‌گویند بر اساس نظم نوین جهانی و نظم بین الملل، این حق آنان است که جهان را مدیریت کند، این روند کار را به جایی کشانده است که درگیری‌ها در جهان برای رسیدن به پاسخ این سئوال است که چه کسی حق دارد جهان را مدیریت کند؟

او همچنین تاکید کرد: بزرگ‌ترین خللی که در نظم نوین جهانی دیده می‌شود روند تعامل دنیا با اتفاقاتی، چون قضیه فلسطین و یمن است، چون نه تنها در پی آن برآمدند تا تجاوز به ملت‌های فلسطین و یمن را مشروع جلوه دهند بلکه مردم فلسطین و یمن را نیز از حق دفاع از نفس محروم کردند، اما روزی خواهد آمد که نه تنها در سطح منطقه پیروز می‌شویم بلکه این نظم ظالمانه جهان را پشت سر خواهیم گذاشت.

مقام انصارالله افزود: یمن در محور مقاومت نقش گسترده‌ای دارد به ویژه اینکه در نبردی حاضر شده است که در طرف مقابل ۱۷ کشور حاضرند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره امکان واکنش رژیم صهیونیستی علیه یمن گفت: ما در انتظار آن نیستیم تا اسرائیل برخی از کارهایمان را رضایت بخش بخواند، روند تعامل ما، با واقعیت هاست و آنچه در میدان عمل شاهدیم اعتراف اسرائیل به تغییر در موازنه قدرت و آن هم به سود محور مقاومت است، آنان در این زمینه گفته اند موضوع امروز واکنش محور مقاومت نیست بلکه موضوع نفوذ این محور در جهان عرب و به دست آوردن هم پیمانانی برای خویش است.

محمد البخیتی راز پیروزی تمامی جنبش‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر را نصرت الهی عنوان و تاکید کرد که برماست تا به عنوان امت اسلامی در پی تحقق واقعیت موعود یعنی نصرت الهی باشیم، زیرا در موازنه قوا همچنان شاهد تفاوت چشمگیری هستیم به ویژه اینکه نظام‌های عربی تجهیزات نظامی گسترده و پول فراوانی دارند و این امکانات را نیز در مسیر خدمت به منافع آمریکا قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار