ائتلاف فتح: مقاومت به تلاش برای متوقف کردن جنایت‌های آمریکا ادامه می‌دهد

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد مقاومت به تلاش برای متوقف کردن جنایت‌های آمریکا ادامه می‌دهد و خواستار خروج نظامیان خارجی از کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف فتح عراق از تاکید مقاومت به تلاش برای متوقف کردن جنایت‌های آمریکا سخن گفت.

او گفت: نظامیان آمریکایی به ارتکاب جنایت علیه ملت و نیرو‌های امنیتی عراق ادامه می‌دهند و نیرو‌های مقاومت نیز به وظیفه خود برای ایجاد بازدارندگی در مقابل آمریکایی‌ها عمل می‌کنند، این در حالی است که دولت باید مسئولیت خود را برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق به عهده بگیرد.

البلداوی افزود: دولت و هیئت مذاکره کننده عراقی باید تکلیف حضور نظامیان آمریکایی را روشن کنند آنگونه که در سال ۲۰۱۱ این نظامیان از خاک عراق بیرون رانده شدند چرا که حضور آن‌ها باعث نابودی عراق و ملت‌های منطقه است. ملت عراق قادر است آمریکا را تحقیر کند و هیئت مذاکره کننده باید تکلیف پرونده جدول زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی را در راستای حفظ ابهت کشور روشن کنند.

البلداوی تصریح کرد: نیرو‌های آمریکایی عراق را اشغال کرده اند و گروه‌های مقاومت به وظیفه خود برای بازداشتن این نیرو‌ها از ارتکاب جنایت علیه ملت عراق عمل می‌کنند. اقدامات مقاومت چیزی جز تلاش برای توقف ابزار کشتار آمریکا و هدف قرار دادن الحشد الشعبی و ملت عراق نیست.

نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق تصریح کرد که آمریکا آغازگر روند تحریک ملت عراق و جنگ افروزی در منطقه است و همین باعث شد پارلمان عراق طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی را تصویب کند چرا که حضور آن‌ها برای عراق و ملت آن خطرآفرین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار