مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران مطرح کرد؛

ردپای مافیای لبنیات در گران کردن شیر/ سلاخی گاو شیرده با هدف تحریک دامداران

علی احسان ظفری گفت:گرانی شیر بهانه ای برای خروج ۳هزار میلیارد تومان سرمایه کشور بود که توسط برخی از افراد صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی احسان ظفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران با اشاره به گران تر شدن قیمت شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی به بهانه کمک به دامداران شیر را گران کردند و به دنبال خروج ۳ تا ۴هزارمیلیارد تومان از سرمایه کشور بدون پرداخت یک ریال عوارض گمرکی هستند.

او اظهار داشت: نزدیک یک ماه است مافیای لبنیات زمینه سازی گران کردن قیمت شیر را فراهم کردند تا به بهانه آزاد سازی قیمت شیر صادرات کره و شیر خشک را انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار تن شیر خشک و ۴۸هزار تن کره در کشور داریم که با شیر ارزان قیمت دولتی ۴هزار تومان و نهاده دامی ۴۲۰۰تومانی تولید شده اما به بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران کردند و در کنار آن صادرات کره و شیر خشک را هم آزاد کردند.

ظفری بیان کرد: در مرحله نخست به عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به عنوان مدیرعامل و رئیس هیت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران  و در مرحله سوم به عنوان یک تولید کنند با ۳۵ سال سابقه در استان همدان می گویم توسط ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه جناب وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد.

او اظهار داشت: این ۸ شخصیت حقیقی ، حقوقی و دوستانشان در دولت و وزارتخانه جهاد کشاورزی خوب می دانند که شرح وظایفشان چیست و چه وضعیتی به وجود می آید و چقدر مردم را بیچاره کرده اند که دیگر حتی نمی توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم  بخرند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران گفت: به عنوان مدیرعامل و رئیس هیت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران و یک تولید کننده باسابقه از دستگاه های نظارتی مانند سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات تقاضای عاجزانه دارم به خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیر خشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

ظفری بیان کرد: این ۸شخصیت حقیقی و حقوقی بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه های نظارتی و حتی دامداران روستایی استفاده کنند مصوبه ای غیر قانونی را تصویب و در راستای اهداف خود و به ضرر مردم اجرایی کردند.

او افزود: هفته ها قبل برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی و سر بریدند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هیچ وقت با گاو شیرده این کار را نمی کند زیرا شخصیت آن‌ها ارزنده تر است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران با اشاره به این نکته که ۳۵ سال سابقه کار تولید لبنیات را دارد و از صفر شروع کرده است، تصریح کرد: چطور امکان دارد آقای وزیر ۳ نفر از نمایندگان این ۸ نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به جای دفاع از تهیه نهاده های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و برطرف کردن مشکلات دامداری های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم نداره باعث نابودی دام های مولد و تولید کنندگان شیر شود.

ظفری اظهار داشت: فقط می دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده و چرا وزیر بحث شیر خام را در کنار شیر خشک و کره قرار داده و چرا دولت در آخرین روزهای حیاتش برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه های نظارتی استفاده نکردند.

تولیدکننده با سابقه شهرستان نهاوند و استان همدان گفت: من در جلسه ای که با حضور بیش ۱۵ نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد خطاب به آن‌ها و آقای وزیر گفتم برای گران کردن شیر بدون نظر کارشناسی، به فکر سفره مردم باشید اما او اعلام کرد من بهزیستی نیستم در ادامه دیدیم که ایشان مسئول فروش سفره مردم هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.