بوشهر در پرداخت وام ازدواج رتبه برتر را در کشور دارد

معاون اداره کل ورزش و جوانان بوشهر گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از وام‌های ازدواج پرداخت شده و پارسال این استان رتبه برتر را در این زمینه به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دهجان معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۹۹ استان بوشهر جزو دو یا سه استان نخست پرداخت تسهیلات ازدواج بود و امسال هم نزدیک به ۴۰ درصد از درخواست‌ها و وام‌های ازدواج پرداخت شده است.

او ادامه داد: تسهیلات ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان و بالای ۲۵ سال ۷۰میلیون تومان است. زوج‌هایی که امتیازات خاص دارند حتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات خواهند گرفت.

دهجان یکی دیگر از رویکردهای عمده وزارت ورزش و جوانان را آگاه‌سازی جوانان پیش از ازدواج برشمرد و افزود: نزدیک به سه سال است که این رویکرد در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تاکنون در استان بوشهر ۵ مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج فعال شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر عنوان کرد: در این مراکز، به زوج‌هایی که از سوی این اداره کل معرفی می‌شوند و یا خودشان به طور مستقیم مراجعه کنند مشاوره رایگان ارائه می‌شود و حمایت مالی این خدمات را اداره کل ورزش و جوانان به عهده دارد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: با اینکه تاکید بر آگاه‌سازی پیش از ازدواج است، اما در صورت بروز مشکل در زندگی زوج‌های جوان و نیاز به مشاوره، این خدمت به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.