میاندوآب نخستین شهر سبز آذربایجان‌غربی لقب گرفت

رییس اداره گاز میاندوآب گفت: با پایان یافتن طرح گازرسانی به خانوار‌های هدف برنامه، این شهرستان لقب نخستین شهر سبز آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

بهرام کاظمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  بیان اینکه ۹۹.۵ درصد خانوار‌های میاندوآب از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این شهرستان شامل شهر‌های میاندوآب، چهاربرج، باروق و بکتاش از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

وی افزود: همچنین از ۱۹۲ روستای میاندوآب نیز ۱۶۵ روستا گازدار است که با این اوصاف ۹۸ درصد جمعیت خانوار روستایی این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

رییس اداره گاز میاندوآب با بیان اینکه حدود ۸۳۲ خانوار شامل ۳۰ روستا در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر بخش باروق فاقد گاز هستند، گفت: در این زمینه مطالعات لازم انجام شده و با توجه به اینکه هزینه گازرسانی و انشعاب در این روستا‌ها به ازای هر خانوار سه برابر هزینه انشعاب برای یک منطقه عادی است، بنابراین منتظر موافقت از سوی مراجع بالادستی هستیم تا مرحله پیمان‌سپاری به منظور گازرسانی به این روستا‌ها نیز انجام گیرد.

کاظمی اظهار داشت: در هفته دولت امسال نیز بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲ روستای باقیمانده شامل "دلیک‌داش" و "شیرین‌آب" از توابع بخش مرکزی با ۲۳۲ خانوار آغاز می‌شود.

بیش از ۹۳ هزار مشترک گاز در میاندوآب وجود دارد

وی افزود: در شهرستان میاندوآب تاکنون ۹۳ هزار و ۸۵۳ انشعاب گاز نصب شده که ۲۵ هزار انشعاب روستایی و بقیه شهری هستند و از این تعداد نیز هشت هزار و ۲ انشعاب در شهر چهاربرج و پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب در شهر باروق است.

وی گفت: در این شهرستان ۵۱ هزار علمک نصب و یک هزار و ۶۲۰ کیلومتر نیز لوله‌گذاری، پنج ایستگاه تقلیل فشار برون شهری و ۳۵ ایستگاه تقلیل فشار درون شهری احداث شده است.

رییس اداره گاز میاندوآب با اشاره به رشد ۱۷ درصدی مصرف گاز در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ در این شهرستان، بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲۵ میلیون متر مکعب گاز در میاندوآب مصرف شده است.

کاظمی افزود: در این شهرستان هم اینک ۵۵ درصد مصرف گاز در بخش خانگی، ۹ درصد در بخش حمل و نقل، هفت درصد در بخش کشاورزی، ۲۴ درصد در بخش صنایع و مابقی نیز در سایر بخش‌ها است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار