فرماندار ویژه خرمشهر:

گمرک یک نهاد کاملا بین المللی است

حیدری گفت: گمرک یک نهاد کاملا بین المللی است و پل ارتباطی یک کشور با گمرک جهان و سایر سازمان ها و متعهد به کنوانسیون های بین المللی است.

به گزاش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دیروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: گمرک می تواند در پویایی اقتصادی کشور نقش کاملا موثری ایفا نماید. 

او افزود: سیاست های پولی،مالی و بازرگانی کشوربه گمرک برمی گردد، اگر گمرک  مقررات زدایی نماید ومتناسب با تحولات بین المللی گام بردارد و الکترونیک وهوشمند باشد بسیاری  از مشکلات را نداریم و این یک الزام داخلی و بین المللی است.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: گمرک یک نهاد کاملا بین المللی است و پل ارتباطی یک کشور با گمرک جهان و سایر سازمان ها و متعهد به کنوانسیون های بین المللی است یعنی علاوه بر اجرای قوانین ملی، دستورالعمل ها و مصوبات مختلف داخل کشور بایستی قوانین بین المللی را نیز اجرا نماید.

حیدری با بیان اینکه روزانه شاهد تحولات و مناسبات بین المللی در حوزه اقتصاد هستیم خاطرنشان کرد:گمرک جمهوری اسلامی باید خود را برای تحولات بین المللی آماده نماید و داثما در حال تغییر باشد و تحولات درون سازمانی هم به لحاظ مقرراتی و زیرساختی وهم نرم افزاری و دانش حرفه ای خود را ارتقاء دهد.

او افزود: گمرک ضامن سلامت عمومی جامعه است و درکنار سایرنهادهایی که مسئول حفظ سلامت جامعه هستند گمرک نیز از طریق مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر مسئولیت سلامت اقتصاد کشور را برعهده دارد.

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: تسهیل در ورود کالای ته‌لنجی به بندر خرمشهر یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان است که باید برای اجرای آن گام‌های اساسی برداشته شود.

او به صدور مجوز ورود کالای ملوانی از سوی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: اجرای کامل مصوبه واردات کالای ملوانی به بندرخرمشهر در نشست‌های کارشناسی و شورای تامین شهرستان بررسی و تصمیم لازم برای اجرای آن اتحاذ شده است.

 حیدری اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها و سازو کارهای لازم برای ورود کالای ملوانی به بندرخرمشهر آماده می باشد ولی متاسفانه اجرای آن معطل مانده است.

در پایان این مراسم از زحمات علی سلیمانی تقدیر و حسن غیبی به عنوان مدیرکل گمرک خرمشهر معرفی شد.

این مراسم با حضور حسین گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان، سیدلفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، علی حیدری فرماندار ویژه خرمشهر و تنی چند از دیگر مسئولین محلی برگزار شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.