رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

رعایت منزلت و حفظ کرامت مراجعان در اولویت دستگاه قضاست

عتباتی گفت: در کنار اجرای عدالت و احقاق حق مردم، رعایت شان و منزلت و حفظ کرامت آنان در اولویت دستگاه قضا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست صمیمی با قضات دادگستری شهرستان مهاباد با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه برای حفظ کرامت انسانی مراجعان اظهار کرد: در اجرای عدالت و احقاق حق مردم رعایت شان آن‌ها نیز ارزش کار قضات را صدچندان می‌کند.

عتباتی افزود: قوانین و مقررات، مسئولیت خطیر و پر مسئولیتی را بر عهده قاضی گذاشته است خصوصا در آذربایجان غربی که کار سخت‌تر از سایر مناطق کشور است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: امید مردم به گره‌گشایی از کارشان و احقاق حق و اجرای عدالت از وظایف قضات عادل و پاکدست است و به یقین رضایت خداوند متعال هم در این است.

عتباتی با تشریح برنامه عملیاتی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: این برنامه با توجه به سند تحول قضایی و ارزیابی‌های مدیران استانی تنظیم و تدوین و ابلاغ شده است و یک برنامه راهبردی و کاربردی است که اجرای آن نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت که قضات باید با جدیت و همیت این برنامه را دنبال و عملیاتی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به امر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و کثرت تعداد زندانیان را از موضوعات ناخوشایند و برخلاف سیاست‌های زندان زدایی دستگاه قضایی دانست و از قضات خواست در صدور احکام و قرار‌ها با دقت نظر بیشتر و توجه به آثار مخرب زندان نهایت تلاش خود را انجام دهند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

عتباتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ترکیب خوب اعضای شورای حل اختلاف مهاباد اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت مطلوب باید در جهت صلح و سازش به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

او با بیان اینکه دشمنان از انواع حیله‌ها و حربه‌ها برای ضربه زدن به نظام و سست کردن اعتقادات مردم استفاده می‌کنند، گفت: این حربه‌ها به قول مقام معظم رهبری با خدمت رسانی صادقانه و خاضعانه به مردم خنثی می‌شود و تحقق این امر به ارائه خدمات قضات بستگی دارد در وجود همه آن‌ها این ظرفیت وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.