فرمانده انتظامی لرستان خبر داد؛

دستگیری هکر اینستاگرام در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان گفت: هکری که با دسترسی به اکانت کاربران اینستاگرام از دنبال کنندگان آن‌ها با درخواست وجه کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، فرمانده انتظامی لرستان گفت: هکری که با دسترسی به اکانت کاربران اینستاگرام از دنبال کنندگان آن‌ها با درخواست وجه کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سردار "یحیی الهی"  به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دسترسی شخصی ناشناس به نام کاربری و پسورد اکانت اینستاگرامش و درخواست وجه از وی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
او افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با دسترسی با نام کاربری و پسورد کاربران و با ارسال پیام به دنبال کنندگانش از آن‌ها در خواست وجه نموده است که برخی از مخاطبان اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلامی از طرف شخص کلاهبردار نموده اند.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.
الهی اضافه کرد: کاربران در صورتی که متوجه شدند اکانت آن‌ها مورد سو استفاده قرار گرفته در اولین فرصت به هر طریق ممکن ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد مخاطبان نسبت به وی سو استفاده نکند.
او بیان  کرد: یکی از روش‌های مطمئن جهت جلوگیری دسترسی افراد غیر به اکانت شخصی استفاده از رمز تایید ۲ مرحله‌ای است، انتظار داریم شهروندان نسبت به فعال سازی رمز دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اقدام نمایند.
سردار الهی از شهروندان در خواست نمود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مراتب را از طریق سایت پلس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.