۲۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۲۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با حضور رییس بسیج جامعه پزشکی کشور،جانشین فرمانده سپاه سلمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و جمعی از مسوولان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مسلم چشمی رییس بسیج جامعه پزشکی کشور اظهارداشت: متاسفانه یک سال و نیم از مدت شیوع ویروس کرونا به کشور می‌گذرد که بسیج جامعه پزشکی دوشا دوش دوستان در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده و در راستای مهار این ویروس کمک کرده است.

دکتر مسلم چشمی ادامه داد: در اوایل بحث ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، تولید و توزیع ماسک، انجام شد که به تدریج به اجرای طرح شهید «سلیمانی» رسیدیم.

وی با اشاره به این مطلب که در این طرح کار غربالگری افراد انجام می‌شد ادامه داد: در این طرح یک تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی را تهیه کردیم که در این گام به طرح پنجم که واکسیناسیون است رسیدیم.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی به واکسیناسیون کمک موثری ارائه داده است که عمده مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور دست بسیج است گفت: قول راه‌اندازی یک مرکز تجمیعی به سیستان و بلوچستان را داده بودیم که صفر تا صد کار را بسیج انجام دهد که خوشبختانه امروز شاهد راه‌اندازی بیست و یکمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کوید ۱۹ در استان هستیم.

وی اظهار داشت: در کل کشور ۸۷۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کوید ۱۹ راه اندازی و فعال شده است این استان نسبت به مساحت و جمعیتش از نظر راه اندازی تعداد مراکز و دوز واکسن تزریقی وضعیت خوبی دارد.

شمی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی با رسالت قطع زنجیره کرونا در قالب طرح شهید «سلیمانی» کار را دنبال می کند و بحث واکسیناسیون موضوع دیگری است که ما در تمام موضوعات حمایت، نظارت و مراقبت در حال انجام فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه در عرصه حمایت افرادی که مشکل حمایتی دارند را شناسایی و بسته‌های معیشتی و بهداشتی به آنها اهدا شده است گفت: در بحث نظارت با حفظ پروتکل‌های بهداشتی کمک کرده و خواهیم کرد که مراکز اجتماعی، بازارها، اتوبوسرانی موارد بهداشتی را رعایت کنند و در عرصه مراقبتی بیماریابی فعال و بیماران شناسایی و مورد معالجه قرار می‌گیرند و از اطرافیانشان نیز تست گرفته می‌شود.

سردار پرویز آبسالان جانشین فرماندهی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: سه بیمارستان صحرایی سپاه با هدف ارائه خدمات شایسته به مردم و کاهش دادن مشکلات تیم های بهداشت و درمان استان ایجاد شده و سپاه در کنار آن به خدمات جانبی دیگر هم ادامه می‌دهد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۶۷۹ بیمار جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۳ هزار و ۲۷۱نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با فوت ۲۴ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۰۳ بیمار حاد تنفسی و ۴۴۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار