تاکید توماس باخ درباره برگزاری المپیک ۲۰۲۰

رئیس کمیته بین المللی المپیک بار دیگر تاکید کرد که با وجود همه گیری ویروس کووید ۱۹، بازی‌های المپیک توکیو لغو نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) که به ژاپن سفر کرده است، در گفت و گو با خبرگزاری کیودو تاکید کرد که با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹، لغو بازی‌های المپیک توکیو گزینه او نبوده و برگزاری بازی‌های تابستان امسال به نفع ورزشکارانی است که سال‌ها خود را برای این بازی‌ها آماده کرده اند.

در حالی که توکیو به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا مجدداً تحت وضعیت اضطراری قرار گرفته است؛ توماس باخ در مصاحبه آنلاین با کیودو نیوز گفت او در مورد این که اگر در طی برگزاری بازی‌های المپیک (از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت) وضعیت همه گیری کرونا وخیم شود، چه اتفاقی می‌افتد "حدس و گمان" نخواهد زد.

باخ با اشاره به تصمیم ماه مارس سال ۲۰۲۰ مبنی بر تعویق یک ساله بازی‌های المپیک به خاطر شیوع کرونا، گفت: "ما ( IOC ) هرگز ورزشکاران را رها نخواهیم کرد و با لغو المپیک، یک نسل کامل از ورزشکاران را از دست خواهیم داد؛ بنا بر این، انصراف برای ما واقعاً یک گزینه نبود (و نیست). "

باخ گفت: لغو بازی‌های المپیک و دریافت پول از بیمه آن "آسانترین راه" در آن زمان بود، اما IOC آن راه را انتخاب نکرد و بیشتر برای انجام بازی‌ها سرمایه گذاری کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک، که روز پنجشنبه وارد توکیو شد، بدون افشای جزئیات مراسم افتتاحیه گفت: این مراسم در استادیوم ملی "بسیار احساسی" خواهد بود، زیرا این اولین بار است که پس از شیوع بیماری همه گیر کرونا "همه جهان را در یک مکان خواهید دید. "

باخ گفت که این "یک پیام قوی از اتحاد و انسجام در این دوره سخت است که از ژاپن به کل جهان فرستاده خواهد شد. "

این مقام ۶۷ ساله همچنین گفت که او از تصمیم هفته گذشته مقامات ژاپنی برای منع تماشاگران از حضور در تقریباً همه محل‌های برگزاری بازی‌های المپیک علی رغم میل باطنی حمایت کرده است؛ زیرا "اصلی‌ترین اصل ایمنی و امنیت برای همه" است و اصول سازمان او تایید کاری است که "مقامات ژاپنی صلاح می‌دانند. "

باخ با تأکید بر این که اقدامات سخت ضد کووید ۱۹، مانند آزمایش منظم کرونا، در نظر گرفته شده است و ورزشکاران خارجی از عموم مردم ژاپن جدا خواهند شد، گفت:" مردم ژاپن نباید نگران این احتمال باشند که المپیک سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار