معاون دادستان استان همدان:

اولیای دم از قصاص خواهر خود گذشتند

معاون دادستان استان همدان گفت: با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان همدان و رضایت اولیای دم دختر جوان محکوم به قتل عمد از قصاص رهایی یافت.

رسول جلیلی آذر معاون دادستان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه این قتل  در یک نزاع خانوادگی این اتفاق رخ داده است، بیان کرد: سه خواهر که همراه پدر معتاد خود زندگی می‌کردند و مادر خانواده در قید حیات نبوده است و به علت اعتیاد پدر اختلافات خانوادگی به وجود آید و در این میان در یک نزاع خانوادگی یکی از دختران مقتول به صورت پدر خود اسید پاشیده است که پدربعد از چند روز در بیمارستان فوت می‌کند.

او ادامه داد: با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش این دختر جوان محکوم به قتل عمد در حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان با گذشت اولیاء دم که خواهران قاتل محسوب می‌شدند از قصاص رهایی یافت.

این مقام قضایی اظهار داشت: با جلسات مکرر رئیس دادگستری با قاتل جوان و خواهران او در نهایت از  اولیای دم که خواهران قاتل بودند رضایت گرفته شد.

او ابراز داشت: جدا از انگیزه و علت وقوع این جرم چه بوده باید به این جنبه نگاه کنیم که قتل نفس یک گناه بزرگ است که حتی با بخشیدن، ولی دم نیز کار تمام نمی‌شود این گناه به اندازه‌ای بزرگ است که قاتل جز تضرع در درگاه خدا، توبه و طلب بخشش از خداوند راه دیگری ندارد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.