شرکت آمریکایی متهم به مشارکت در ترور رئیس‌جمهور هائیتی، به‌دنبال ترور مادورو هم بود

رئیس مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد شرکت آمریکایی متهم به مشارکت در ترور رئیس‌جمهور هائیتی در توطئه علیه مادورو نیز دست داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه رودریگز، رئیس مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد شرکت امنیتی موسوم به "سی تی یو" مستقر در آمریکا که به مشارکت در ترور اخیر رئیس جمهور هائیتی متهم است، در سال ۲۰۱۸ هم در توطئه علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دست داشته است.

خورخه رودریگز روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در کاراکاس گفت: ما اطلاع داریم که این شرکت امنیتی به ریاست فردی به نام "آنتونیو ایتریاگو" در تلاش برای ترور چهارم اوت سال ۲۰۱۸ نیکلاس مادورو دست داشته است.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا همچنین گفت این شرکت امنیتی در عملیاتی موسوم به "گیدئون" نقش داشته است که هدف آن برکناری مادورو از قدرت بود که دولت کاراکاس در سال ۲۰۲۰ این طرح را خنثی کرد.

بر اساس اطلاعاتی که آن زمان کاراکاس ارائه کرد، این عملیات ناموفق قرار بود با مشارکت مزدوران و شبه نظامیان مخالفت دولت ونزوئلا و از سوی یک شرکت امنیتی خصوصی مستقر در فلوریدا بنام "سیلور کورپ" انجام شود. شرکت امنیتی سی تی یو نیز در فلوریدا مستقر است.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا همچنین رئیس جمهور کلمبیا را به ارتباط با رئیس شرکت امنیتی سی تی یو متهم کرد. دولت کلمبیا این اتهام را رد کرده است.

روزنامه میامی هرالد اخیرا نوشت: آنتونیو ایتریاگو، رئیس شرکت امنیتی سی تی یو اصالتا یک مهاجر ونزوئلایی است که در میان مهاجران ونزوئلایی در آمریکا که مخالف نیکلاس مادورو هستند، نفوذ دارد.

پلیس هائیتی اعلام کرده است درباره نقش شرکت امنیتی سی تی یو در ترور رئیس جمهور این کشور تحقیق می‌کند. برخی از شهروندان کلمبیا که در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت شده اند گفته اند که توسط شرکت امنیتی سی تی یو استخدام شده بودند.

پلیس هائیتی گفته است شرکت امنیتی سی تی یو برای ۲۱ نفر از شهروندان کلمبیا که در ترور رئیس جمهور هائیتی نقش داشته اند بلیت هواپیما خریداری کرده بود.

پلیس هائیتی در پی ترور رئیس جمهور این کشور، ۲۰ شهروند خارجی را که تابعیت کلمبیایی و آمریکایی دارند، بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار