جورج بوش: خروج ناتو از افغانستان اشتباه است

رئیس جمهور اسبق آمریکا در واکنش به خروج نظامیان این کشور و نیرو‌های ناتو از افغانستان آن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جورج دبلیو بوش»، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه با یک کانال آلمانی از خروج نیرو‌های ناتو از افغانستان انتقاد کرد و آن را اشتباه خواند.

رئیس جمهور اسبق آمریکا که پس از حملات ۱۱ سپتامبر نیرو‌های آمریکایی را در پاییز ۲۰۰۱ به افغانستان اعزام کرد، در مصاحبه‌ای با دویچه وله خود را نگران وضع مردم افغانستان نشان داده و ادعا کرد زنان و دختران افغانستان آسیب‌های غیرقابل باوری خواهند دید!

ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های آمریکا و ناتو در افغانستان، روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت خروج قریب الوقوع نهایی نیرو‌های خارجی از افغانستان از قدرت کناره‌گیری کرد.

حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و ۷۰۰۰ سرباز سایر کشور‌های عضو ناتو که در افغانستان هستند، در اوایل ماه مه شروع به عقب نشینی از این کشور کردند.

جورج بوش درحالی در خصوص غیرنظامیان افغانستان خود را نگران نشان داد که براساس گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری بین المللی و نهاد‌های مدنی در افغانستان، از زمان اشغال این کشور به دست نظامیان آمریکا در ماه اکتبر سال ۲۰۰۱ تاکنون هزاران غیرنظامی کشته و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمى شده اند.

کارشناسان نظامی و سیاسی بر این باورند که جنایت‌های جنگی زیادی به دست سربازان ارتش آمریکا علیه غیرنظامیان افغانستان صورت گرفته، اما واشنگتن همواره تلاش کرده در کنار رسانه‌های غربی بر روی این حوادث ضد بشری سرپوش گذاشته و آن را در نطفه خفه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار