خبر‌های حوادث ۲۳ تیر ۱۴۰۰؛

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق/ دستبند پلیس بوشهر بر دستان ۴۲ سارق زورگیر

خبر‌های حوادث ۲۳ تیر ۱۴۰۰ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین خبر‌های حوادث استان بوشهر را چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

توقیف محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه کامیون نفتکش در شهرستان دشتستان کشف شد.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید صلاحی شهرستان دشتستان در بازرسی از این کامیون که از مبداء شهرستان ماهشهر استان خوزستان به مقصد شهرستان کازرون استان فارس در حال حرکت بود، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را، کشف کردند.

او ارزش این محموله را طبق نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۴۲ سارق زورگیر در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از دستگیری ۴۲ سارق زورگیر از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، چهار باند سارقان زورگیر متلاشی و ۴۲ سارق دستگیر شدند.

او افزود: بیش از ۸۰ درصد از سرقت‌های امسال و ۲۵ درصد از سرقت به عنف سال‌های گذشته، کشف شده و نسبت کشف به وقوع سرقت ۱۰۸ درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: رها کردن وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت در مدت زمان طولانی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و جلوی مراکز تجاری، تفریحی، آموزشی و درمانی بدون نصب تجهیزات ایمنی قوی و بدون گماردن نگهبان و فرد مراقب، کمبود پارکینگ و خلا‌ءهای قانونی که در بخش هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان وجود دارد، باعث سرقت شده است.

انهدام باند سارقان در دشتی

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری انهدام باند سارقان خرد واعتراف به ۱۲ فقره در شهرستان دشتی خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان دشتی، مشخص شد که سارق یا سارقان در ساعات آخر شب با استفاده از موتور سیکلت اماکن خصوصی و دولتی بدون نگهبان را شناسایی می‌کنند و پس از سرقت اموال، آن‌ها را به مخفیگاه انتقال می‌دهند، درفرصت مناسب به فروش می‌رسانند و سپس فرار می‌کنند.

او ادامه داد: با تلاش شبانه روزی پلیس، دو سارق دستگیر شدند که در بازجویی‌ها به ۱۲ فقره سرقت در شهرستان و فروش اموال سرقت شده به یک مالخر اعتراف کردند که مالخر نیز دستگیر شد.

توقیف کالای قاچاق ۳ میلیارد ریالی در بوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: با توقیف سه دستگاه خودروی سواری، به ارزش ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده افزود: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی به ۳ دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و در بازرسی از آن‌ها دو هزار و ۵۰۰ عدد چسب، دو دستگاه کولر، ۲۸ طاقه پارچه را کشف و ۳ متهم را دستگیر کردند.

او ارزش کالا‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در عسلویه

فرمانده انتظامی عسلویه گفت: یک باند ۳ نفره سارق اماکن خصوصی کمتر از ۶ ساعت بعد از ارتکاب سرقت دستگیر شد.

سرهنگ ستاد پیمان فتاحی عنوان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت اماکن خصوصی واقع در شهر عسلویه سارقان در کمترین زمان ممکن، شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به ارتکاب سرقت اعتراف کردند، بیان کرد: تحقیقات از متهمان درباره سرقت‌های دیگر ادامه دارد.

کشف ۲۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح سه روزه مبارزه با سرقت وسایل نقلیه در تیر، ۲۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

 سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی افزود: در اجرای این طرح ۸ سارق دستگیر شدند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۲۸ دستگاه خودرو و ۲۱۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی مربوط به امسال و سال‌های گذشته در استان کشف شده است و تلاش خواهد شد خدمات بیشتری در این حوزه ماموریتی به شهروندان استان ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.