۸۷ بیمار سی اف در استان شناسایی شد

آنطور که مسئولان می‌گویند تاکنون ۸۷ بیمار سی اف در استان شناسایی شده که مشکل اصلی آن‌ها نبود فوق تخصص ریه است و مقرر شد یک پزشک متخصص عفونی یا ریه، جهت گذراندن دوره‌های آموزشی درمان این بیماران به تهران اعزام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین بیگلری رئیس انجمن بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان گفت : این بیماران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او گفت: در این بین کودکان سی اف با کمبود پزشک مواجه هستند و باید برای آن‌ها چاره اندیشی شود.

او افزود: تاکنون حدود ۸۷ بیمار سی اف در استان شناسایی شده که نیازمند معاینه همیشگی توسط فوق تخصص ریه کودکان هستند.

بیگلری افزود: در حال حاضر این کودکان مجبورند هرچند وقت یکبار برای ویزیت به تهران مراجعه کنند که در شرایط کرونایی برای آن‌ها بسیار خطرناک است و عمده آن‌ها به دلیل نبود مکان مجبورند چند روزی در کنار بیمارستان چادر بزنند که اصلا شرایط خوبی نیست.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تاکید بر حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: هزینه‌های بیماری فشار مضاعفی به این قشر از جامعه وارد کرده و نیاز است که حمایت‌های بیشتری از آن‌ها صورت گیرد و امیدواریم در این زمینه خیرین هم پای کار بیایند.

استاندار با تاکید بر پیگیری مشکلات بیماران سی اف، گفت: در این راستا صحبت‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم پزشکی را به تهران اعزام کرده و دوره‌های لازم در خصوص درمان این بیماران را بگذراند که بتوانیم خدمات رسانی بهتری به این بیماران در استان داشته باشیم.

او با قدردانی از هلال احمر کشور و استان گفت: با مساعدت‌های صورت گرفته سالانه حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان از طریق هلال احمر در اختیار بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند استان قرار می‌گیرد.

فریبرز نجفی مهر مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشا از راه اندازی داروخانه هلال احمر در کرمانشاه خبر داد و افزود: مجوز تاسیس این داروخانه اخذ شده و به زودی راه اندازی می‌شود.

او افزود: راه اندازی این داروخانه کمک بزرگی در جهت تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج خواهد بود، چرا که در شرایط تحریم واردات دارو برای نهادی مانند هلال احمر با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

نجفی مهر از اختصاص اعتبار ماهیانه به هلال احمر استان در جهت حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و ادامه داد: در همین راستا ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان از سوی هلال احمر کشور در اختیار استان قرار داده می‌شود که صرف رفع نیاز‌های بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خواهد شد.

این مسئول گفت: این بیماران نیازمند از طریق نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی که در بیمارستان‌ها مستقر هستند شناسایی خواهند شد.

او افزود: در صورت که بیماری نیازمند مساعدت مالی نقدی جهت تامین دارو باشد، اعتبار بصورت مستقیم به حسابش واریز شده و چنانچه در بیمارستان بستری باشد، به حساب بیمارستان واریز خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار