ده ها کشته و گمشده در پی سیل و ریزش ساختمان در غرب آلمان

منابع خبری از گم شدن حداقل ۵۰ نفر و مرگ دست کم ۴ نفر دیگر بر اثر سیل و ریزش چندین ساختمان در غرب آلمان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از گم شدن حداقل ۵۰ نفر و مرگ دست کم چهار نفر دیگر در پی وقوع سیل و  ریزش ۶ ساختمان در شهر «شولد» در اهرویلر، غرب آلمان خبر داد.

گفته می‌شود بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در رودخانه این منطقه، طغیان و در نتیجه ریزش این ساختمان‌ها شده است. سیل باعث ریزش ۶ ساختمان و آسیب رسیدن به ۲۵ ساختمان دیگر در منقطه «اچت» آلمان در نیمه شب گذشته شد.

پلیس آلمان نیز اعلام کرد به دلیل سیل شدید در حال حاضر موقعیت این مکان با جزئیات کامل در دسترس نیست. گزارش‌ها حاکی از آن است که بخشی از این منطقه به علت باد و سیلاب غیرقابل دسترسی است. برای دسترسی به برخی از مناطق باید ارتش آلمان وارد ماموریت شود.

همچنین «دوسلدورف» نیز به دنبال اعلام این خبر مجبور به تخلیه برخی مناطق خود شده است.

در حال حاضر منابع خبری از افزایش شمار جانباختگان این سیل و به دنبال آن فروریختن ساختمان‌ها در آلمان به ۹ نفر خبر دادند و اعلام کردند که تاکنون ۵۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. ۴ مورد از افرادی که جان خود را از دست دادند، در شهرداری شولد بودند؛ جایی که چندین ساختمان بر اثر سیل از بین رفته‌است.

ایالت‌های «نوردراین-وستفالن» و «راینلاند-فالتس» بیشتری آسیب را از این سیل متحمل شدند. کارگران اورژانس در این ایالت‌ها برای تخلیه ساختمان‌ها تلاش کردند و ۲ آتش نشان نیز در حین انجام ماموریت جان باختند.

همچنین منابع خبری از جان باختن ۲ نفر در انبار‌های آب گرفته شهر‌های «اونا» و «زولینگن» خبر دادند و اعلام کردند یک نفر نیز در «راینباخ» جان خود را از دست داده است.

پلیس آلمان خط ویژه‌ای برای افراد در نظر گرفته است تا گم شدن افراد نزدیک خود را گزارش دهند و از افراد خواسته شده تا فیلم و عکس‌هایی بفرستند تا به گروه‌های امداد و نجاتی در جستجو کمک کنند.

برخی نیرو‌های امدادی نیز در هلیکوپتر‌ها به نجات مردم شتافتند. همچنین در حال حاضر حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در آلمان مختل شده است. برخی منابع نیز از افزایش افراد مفقودی به هفتاد نفر خبر داده اند.

 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۲:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نگاه کن. انگار زمستونه
آخرین اخبار