آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در بام ایران

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از روز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۱۷ ماه از همه گیری جهانی ویروس کرونا، برخلاف انتظار، این ویروس رفتار غیر‌قابل تصوری از خود نمایان ساخته است.

او افزود: ویروس کرونا به تازگی حالت تهاجمی بیشتری پیدا کرده است و از جهش آلفا که از شمال اروپا آغاز شد به جهش بتا در آفریقای جنوبی رسید و هم‌اکنون نیز به جهش نوع دلتا یا ویروس هندی که این ویروس هم جهش یافته و به دلتا پلاس مبدل شده است.


بيشتر بخوانيد


جزایری اضافه کرد: ویروس جهش یافته نوع دلتا از نظر بالینی قسمت‌های فوقانی ریه افراد را درگیر می‌کند و علائم این ویروس با انواع قبل از آن متفاوت است.

او گفت: آبریزش بینی، عطسه، سردرد، حساسیت ساده و... از علائم ابتلا به ویروس نوع دلتا است.

جزایری تصریح کرد: قدرت سرایت پذیری، انتقال و پخش این ویروس به مراتب بیشتر از انواع قبلی است.

او اظهار داشت: با انجام فرایند واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا، تعداد مرگ و میر در این افراد کمتر از قبل در سطح استان به ثبت رسیده است.

جزایری بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از موارد ابتلا به کرونا، از نوع جهش یافته آن یعنی دلتا قلمداد خواهد شد.

او افزود: تاکنون در استان سه مورد ابتلا قطعی به ویروس جهش یافته نوع دلتا به ثبت رسیده است.

جزایری اضافه کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۰ سال در استان ادامه دارد و افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه واکسیناسیون و پس از دریافت پیامک به مراکز و پایگاه‌های تجمیعی مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

او اظهار داشت: از روز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، فرایند واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان آغاز خواهد شد و مردم می‌توانند هم اکنون با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir جهت ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا‌ی خود اقدام نمایند.

جزایری تصریح کرد: تا کنون ۹۱ هزار دوز واکسن وارد استان شده است و ۸۰ هزار دوز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او گفت: رکورد تزریق روزانه واکسن در دو روز گذشته در استان از مرز سه هزار دوز تزریق واکسن گذشته است.

جزایری بیان کرد: امیدواریم در روزهای آینده با استقبال گروه‌های سنی اعلام شده از دریافت واکسن کرونا، بتوانیم هرچه زودتر فرایند واکسیناسیون گروه‌های سنی بعدی را در استان آغاز نماییم.

او ادامه داد: در روز‌های پنج شنبه و جمعه مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در دو شیفت صبح و بعد از ظهر فعال هستند و افراد ۶۵ سال به بالا می‌توانند جهت دریافت واکسن کرونای خود به این پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار