افتتاح ذوب آهن اسدآباد با ۲۰۰ نفر اشتغال تا ۳ ماه آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از افتتاح و بهره برداری کارخانه ذوب آهن اسدآباد تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهرپورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: هم اکنون ذوب آهن اسدآباد به بخش خصوصی واگذار شده و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال بازسازی تاسیسات و ماشین آلات این واحد صنعتی بوده و بنا به قول سرمایه گذار تا سه ماه آینده طرح صنعتی ذوب آهن اسدآباد با تولید فرومنگنز آماده افتتاح و بهره برداری و آغاز به کار است.

او بیان کرد: این طرح در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید، اما بعد از گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: طرح اکنون با واگذاری به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن احیاء و به چرخه تولید باز می‌گردد.

ظاهرپورمجاهد تعداد اشتغال مستقیم طرح را ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم را ۷۰۰ نفر برشمرد و گفت: در سال اول طرح ذوب آهن شهرستان اقدام به تولید ۱۰۰هزار تن محصول فرومنگنز خواهد داشت که در مرحله بعد میزان تولید سالانه طرح به ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

او می گوید: این طرح بخش خصوصی جدید سه طرح شامل ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی از گندله موجود شرکت صبا نور و نیز طرح زینتر پلن یا تبدیل پودر منگنز به کلوخ  را در برنامه دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.