رژیم صهیونیستی نمایندگان آمریکا را برای مخالفت با بازگشت به برجام تحت فشار قرار می‌دهد

رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر اعضای کنگره آمریکا به قدس اشغالی، آن‌ها را برای مخالفت با بازگشت به برجام، تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز، سران رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر نمایندگانی از دو حزب کنگره آمریکا به قدس اشغالی، از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کمیته امور خارجه مجلس خواستند تا از تلاش بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران حمایت نکنند.

نیکول مالیوتاکیس، عضو جمهوری‌خواه حاضر در این سفر در مصاحبه با واشنگتن تایمز در این باره گفت: «آن‌ها نمی‌خواهند آمریکا مجدداً وارد معامله با ایران شود.»

او در ادامه افزود: «شنیدن این مسئله به خصوص برای آن‌هایی که حامی توافق هسته‌ای ایران بودند اهمیت داشت.»

گریگوری میکس، نماینده دموکرات‌ها که در این سفر حضور داشت با اشاره بر این‌که این اولین باری است که نمایندگان مجلس با کابینه جدید رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند، بار دیگر بر تعهد این کشور به رژیم صهیونیستی تأکید و در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدفش از سرپرستی این هیئت از هر دو حزب آمریکا تأکید بر غیرحزبی بودن حمایت از رژیم صهیونیستی است.

او در ادامه اعلام کرد که سیاست هرگز نباید در دیپلماسی و امنیت ملی آمریکا دخالت داشته باشد.

اندی بار، نماینده کنتاکی که در این سفر حضور داشته گفت که بزرگترین برداشت او از این سفر فهمیدن این موضوع بود که نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو دیدگاه مشابهی درباره توافق با ایران دارند.

بار در بیانیه‌ای به واشنگتن تایمز در این باره گفت: «دموکرات‌ها سعی کردند مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران را به نتانیاهو ربط دهند، اما این‌طور نیست. اسرائیل با این توافق مخالفت می‌کند، زیرا این یک توافق بد است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ماه آوریل، ۲۷ سناتور حزب دموکرات سنا از تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای ایران در مذاکرات غیرمستقیم حمایت کردند.

سناتور‌ها در نامه‌ای به بایدن ضمن مطرح کردن ادعا‌هایی علیه کشورمان نوشتند: «در حالی که خسارت ۴ سال گذشته، کشور ما را با چالش‌های بی‌شماری در سرتاسر جهان روبه‌رو کرده است، هیچ شکی نیست که یکی از اولویت‌های مهم امنیت ملی شما باید بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک برای رفع تهدید‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران باشد.»

این نامه پشتوانه‌ای برای بایدن در برابر انتقادات جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها به رویکرد او در قبال ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
ایران بایستی با قاطعیت اعلام کند در صورت رفع نشدن تحریمها حتما" تولید بمب اتمی را کلید خواهد زد دشمنان با ادمه تحریمها موجودیت نظام اسلامی را هدف گرفته اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
به نظر میرسد ، این یک جنگ زرگری است !
اتفاقا" رژیم صهیونیستی به آمریکا میگوید به برجام برگردد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اسراءیل با پول اروپا وامریکا وسازمان ملل را استعمار کرده
آخرین اخبار