سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران مطرح کرد؛

پویش "تخفیف به عشق مولا" راه‌اندازی می‌شود/ اطعام علوی خادمیاران رضوی در تهران

جانه گفت:ذبح قربانی، توزیع غذای گرم میان خانواده‌های کم برخوردار و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با همکاری مساجد از عید قربان تا غدیر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جانه، سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اشاره به مشارکت اصناف در راه‌انداری پویش " تخفیف به عشق مولا" و برنامه‌های ستاد دهه ولایت و امامت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با روز عرفه و نیایش با همکاری خادمیاران و یاوران رضوی مناطق و شهرستان‌های استان و با همراهی خیرین آغاز خواهد شد.

وی در ارتباط با برنامه‌های عمومی کانون‌های خدمت رضوی در روز عید قربان گفت: ذبح قربانی در این روز به دو صورت متمرکز در یک محل خاص و یا غیر متمرکز و محله محور و مشارکتی با توجه به توانایی مالی هر فرد و کانون خدمت رضوی منطقه و شهرستان انجام می‌شود که پس از تقدیم قربانی در عید سعید قربان، بخشی از آن‌ها برای اطعام غدیر اهدا خواهد شد.

جانه ادامه داد: گوشت‌های قربانی شده پس از بسته‌بندی میان خانواده‌های تحت پوشش کانون‌های خدمت رضوی مناطق یا شهرستان‌های استان توزیع شده و در طول دهه، تقدیم خانواده‌های محروم و مخدومین از قبل شناسایی شده، خواهد شد.

وی از راه‌اندازی پویش مردمی تخفیف به عشق مولا خبر داد و تاکید کرد: در راستای تعظیم شعائر غدیر، اصناف می‌توانند به‌صورت خودجوش درصدی از اجناس خود را با تخفیف ویژه عرضه کنند و برای این منظور پوستر‌هایی جهت اطلاع رسانی و نصب در صنوف و مغازه دار‌های داوطلب، طراحی شده و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اشاره به احادیث سفارش شده در باب اطعام روز عید غدیر گفت: خیرین با اهدای کیسه‌های برنج جهت طبخ و توزیع اطعام علوی می‌توانند در این امر خداپسندانه با خادمین و خادمیاران حضرت همراه باشند؛ همچنین بخشی از گوشت‌های قربانی شده عیدقربان جهت اطعام عید غدیر و توزیع غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ اسلامی و تولید محتوا در این راستا، خاطر نشان کرد: بیان فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام و قرائت خطبه غدیر در مساجد و اماکن متبرکه به ویژه مساجد امام رضایی بخش دیگری از برنامه‌های معنوی در دهه ولایت است.

جانه به برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع خطبه غدیر و فضاسازی و آذین بندی محله‌ها، منازل و مساجد اشاره کرد و افزود: پویش "هر خانه یک پرچم " با طرح "فقط حیدر امیرالمومنین است"، ویژه دهه ولایت و امامت، از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، راه‌اندازی کاروان شادی، برگزاری جشن‌های خانگی، آزادی زندانیان، برپایی میزخدمت، دیدار با سادات محله و تکریم خانواده شهدا بخش دیگری از برنامه‌های پیشنهادی درنظر گرفته شده دهه ولایت و امامت ۱۴۰۰ کانون‌های خدمت رضوی در استان تهران است.


بیشتر بخوانید

بیش از ۳میلیون خانوار زن سرپرست با دهک درآمدی پایین تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار