نمایی خارق العاده از پایتخت پرو + تصاویر

عکسی خارق العاده از شهر لیما، پایتخت کشور پرو را از بالای مدار زمین به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خلال انجام ماموریت‌های متعدد کاوشگر‌ها و فضاپیما‌های مختلف در سیارات مختلف منظومه شمسی گا‌ها تصاویر خارق العاده‌ای از سطح زمین و منظره‌های زیبای آن توسط تلسکوپ‌ها و محققان به زمین مخابره می‌شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

منظومه شمسی

لیما، پایتخت و بزرگترین شهر پرو، در جدید ترین تصویری که از بالای مدار زمین گرفته شده است به خوبی دیده می‌شود. با دقت بیشتر روی تصویر و کاوش آن به وضوح ویژگی‌های این منظره خیره کننده مشخص است. شهر لیما، مرکز تجاری و صنعتی کشور پرو، در زمین‌های مسطح و وسیع در دشت ساحلی پرو، در دره‌های رودخانه‌های Chillón، Rímac و Lurín واقع شده است.

تصویری از شهر لیما

این شهرستان از شرق با دامنه کوه‌های آند و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. لیما را می‌توان مستقیماً در ساحل جنوبی رودخانه Rímac، که حدود ۲۰۰ کیلومتر از منطقه لیما عبور می‌کند و در نزدیکی Callao که یک شهر ساحلی و بندر در کلان شهر لیما (بزرگترین منطقه شهری پرو) است، مشاهده کرد.

لیما به دلیل تعداد زیادی از بنا‌های تاریخی مربوط به دوران استعمار اسپانیا، در سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. یکی از بارزترین خصوصیات لیما، بیابان بایر است که شهر را احاطه کرده است، شن و ماسه زندگی کمی از گیاهان را تأمین می‌کند، به استثنای جایی که آب به طور مصنوعی تأمین شده است.

زمین از فضا؛ شهر لیما

اگرچه لیما در یک عرض جغرافیایی گرمسیری واقع شده است، جریان خنک دریایی Humboldt (همچنین به نام جریان پرو) یک آب و هوای معتدل را در طول سال در این منطقه تولید می‌کند. خنک سازی توده هوای ساحلی در طول زمستان ابر غلیظی ایجاد می‌کند و غبار غلیظ دریا که به اصطلاح محلی به آن گارا گفته می‌شود، غالباً سطح شهر را می‌پوشاند.

در این تصویر، که در ۲۰ آوریل سال ۲۰۲۰ گرفته شده، چندین سازنده ابر در امتداد ساحل دیده می‌شود. کالائو بندر اصلی دریایی پرو است و محل اصلی فرودگاه بین المللی خورخه چاوز است. چندین قایق و کشتی کوچک در نزدیکی بندر دیده می‌شوند. جزیره کالائو دارای چندین جزیره است: جزیره سن لورنزو (در حال حاضر به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شود)، ال فرونون (زندان سابق با امنیت بالا)، جزایر کاوینزاس و جزایر پالومینو، جایی که تعداد زیادی شیر دریایی و پرندگان دریایی در آن زندگی می‌کنند.

کره زمین

ماموریت Copernicus Sentinel-۲ متشکل از یک جفت ماهواره دوقلو است که هر ۱۰۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخند و در کنار هم از مسیری در سطح زمین به عرض ۵۸۰ کیلومتر تصویربرداری می‌کنند. ماهواره‌ها در ۱۳ باند طیفی از نور مرئی تا مادون قرمز را مشاهده می‌کنند که دیدگاه‌های مختلفی را در مورد زمین و پوشش گیاهی ارائه می‌دهند. این به این معنی است که می‌توان از این ماموریت برای بازیابی انبوهی از اطلاعات مختلف در مورد سطح زمین استفاده کرد.این تصویر همچنین بر روی زمین از برنامه ویدیویی Space ارائه شده است.

کشور پرو

در نهایت باید اشاره کرد که تماشای مناظر سیاره زمین آن هم از فضا و بالای جو کره زمین بسیار جذاب و هیجان انگیز است که تجهیزات پیشرفته کنونی سازمان‌های حوزه علوم نجوم این امکان را برای ما فراهم کرده اند.

تصاویر از بالای مدار زمین


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
الان این نمای خارق العاده بود؟!
اخیرا خیلی از اینجور تیتر ها می زنید
آخرین اخبار