شهروندخبرنگار فارس؛

سرریز شدن آب باران به آب انبارها در «لار» + فیلم

آب انبار شهر لار در استان فارس به علت بارش باران تابستانی پرآب می‌شود.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،آب‌انبار یا برکه، حوض یا استخر سرپوشیده‌ای است، که برای ذخیره آب معمولاً در زیرزمین ساخته می‌شود. در مناطق کم‌آب و کویری آب‌انبار را از آب باران یا جویبارهای فصلی پر می‌کنند. همان‌گونه که از نام آب‌انبار مشخص است، این سازه به منظور ذخیره آب در فصول پرآب و استفاده از آن در بقیه ایام سال ساخته می‌شود.

به دلیل خشکی آب و هوای بخش عمده‌ای از کشور ایران و عدم ریزش باران کافی در بیش از شش ماه از سال در اکثر نقاط و در نتیجه فصلی بودن آب رودخانه‌ها و عدم دسترسی به آب، از دیرباز تمهیدات گوناگونی جهت تأمین آب شیرین در فصول خشک سال اندیشیده می‌شده‌است.

آب‌انبار یکی از عناصر شاخص در سکونت‌گاه‌های کویری از جمله مناطق یزد، کاشان، میناب، لار و جنوب استان فارس و هرمزگان است. در استان های مختلف ایران همچون در استان فارس در حال حاضر تعدادی از آب‌انبارها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آب شرب اکثر مردم شهر لار و شهرستان لارستان وجنوب استان فارس از ذخیره آب باران در آب انبارها است، که بعضی وقت‌ها برای چندین سال از آن آب ذخیره شده استفاده می‌کنند.
خدا را شکر که بارندگی دیشب و جاری شدن آب در رودخانه فصلی شهر لار، باعث ذخیره نمودن آب شرب مردم شهر لار درون آب انبارها شده است.

فیلمی را که شهروندخبرنگار ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید.

منبع: موحدی - فارس


بیشتر بخوانید:

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار