۹۰۰ کودک خراسان شمالی در کلاس مجازی کانون پرورش فکری شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ کودک و نوجوان در کارگاه‌های مجازی تابستانه این کانون در قالب اوقات فراغت شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   فرهاد آقابیگی  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت : درمجموع ۸۳ کارگاه آموزشی در مراکز کانون در حال برگزاری است .

او گفت : از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ نفر در کارگاه‌های برخط عمومی عضو کانون شدند و ۲۰۰ نفر نیز در کارگاه‌های تخصصی تابستانه ثبت‌نام کردند.


بیشتر بخوانید 


آقا بیگی  این کلاس‌ها را شامل برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری، ادبی و علمی، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، پویانمایی و فتوشاپ، کارگاه‌های فرهنگی شامل کاردستی، پرورش خلاقیت و بازی؛ کارگاه‌های ادبی ازجمله شعر، قصه، داستان و خوانش متون کهن اعلام کرد.

او  افزود: جدول زمان‌بندی و مشخصات دوره‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و اسامی مدرسان رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی در پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی kanoonnews.ir و پایگاه مجازی کانون به نشانی kpf.ir قابل دسترسی است و علاقه‌مندان برای ثبت نام در فعالیت‌های کارگاه‌های تخصصی آنلاین تا پایان تیرماه، فرصت دارند با مراجعه به سامانه kpf.ir و مشاهده عناوین و موضوعات کارگاه‌ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا آموزش از راه دور توسط مربیان انجام شود و کودکان در تابستان از آموزش‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: صرفه‌جویی در وقت به‌صورت برخط، تعامل و ارتباطات سازنده در کلاس‌های مجازی و دوری از ابتلا به بیماری کرونا از جمله مزیت‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی مجازی است.

آقابیگی افزود: در شیوع بیماری نه تنها فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دچار وقفه نشده بلکه پویاتر و پر نشاط‌تر از قبل درحال برگزاری در فضای تازه به شکل مجازی است.

ترویج کتابخوانی در روستا‌ها مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین طرح قاصدک با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در حاشیه شهر بجنورد و چهار دهستان مرزی این استان فعالیت دارد.

آقابیگی افزود : اجرای این طرح از زمان هفته کتاب در دهستان‌های مرزی راستقان و حصارچه شهرستان راز و جرگلان، دهستان شیرین سو در مانه و سملقان و گیفان در شهرستان بجنورد آغاز شده است که تا کنون استقبال خوبی نیز شده و آموزش و پرورش نیز از این طرح استقبال کرده و خواستار گسترش طرح قاصدک در سایر مناطق شده است.

او  افزود: این کتاب‌ها براساس نظر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای گروه‌های سنی مختلف تهیه شده است و توسط رابطین کتاب که در مجموع هفت نفر هستند به کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتاب تحویل داده می‌شوند و پس از گذشت یک هفته کتاب‌های جدید توزیع می‌شود.

خراسان شمالی ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آن‌ها عضویت دارند.

منبع :ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.