مجمع جهانی بیداری اسلامی فردا میزبان نشستی مجازی درباره صلح افغانستان است

نشست مجازی «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» فردا با حضور بیش از ۴۰ تن از شخصیت‌های طراز اول افغانستان و همچنین نمایندگان کشورهای همسایه و منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی امروز در نشستی درباره برگزاری نشست مجازی "افغانستان، صلح و امنیت پایدار" از سوی این مجمع در تهران صحبت کرد.

وی گفت که در این نشست وبیناری، بیش از ۴۰ تن از رهبران و شخصیت‌های طراز اول افغانستان و همچنین نمایندگانی از کشور‌های همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، چین، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و... حضور دارند.

این نشست روز دوشنبه (۲۸ سرطان/ تیر) به صورت یک روزه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، با سخنرانی آغازین دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌المللی رهبر انقلاب اسلامی و همچنین دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته اکبری، محور این نشست، تمرکز بر مذاکرات بین‌الافغانی و کمک به روند تحولات افغانستان است.

به نوشته آوا، وی با اشاره به اینکه ایران همواره نقش میانجیگری را در افغانستان داشته و بر مذاکره به‌جای جنگ تاکید نموده است، تصریح کرد که روند تحولات کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین عرفانی
۲۳:۵۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
انشاءالله که راه حل خوبی پیدا کنند. مردم افغانستان نیاز شدید به همکاری دلسوزانه دارند.
آخرین اخبار