فرماندار ملایر:

در موج جدید کرونا نیازمند همراهی مردم هستیم

فرماندار ملایر گفت: موج جدید کرونا خطرناک‌تر از قبل است و به همراهی بیشتر مردم برای مقابله با این ویروس نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت الله ولدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا عامل اصلی موج جدید کرونا و روند صعودی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را ورود خودرو‌های غیربومی به داخل شهر و دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی، تجمع‌ها و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا دانست و افزود: نیرو‌های پلیس در ورودی‌های شهر مستقر شده‌اند و با مسدود شدن ورود‌های ملایر، به جد از ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

ولدی گفت: به تمامی اصناف، کسبه و بازاریان مهلت فعالیت یک هفته‌ای داده می‌شود که در صورت رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پیرو آن کاهش آمار مبتلایان و بستری کرونا در این شهرستان، برای هفته دوم اجازه فعالیت داده شود، در غیر این صورت مصوبات مربوط به شهر‌های قرمز و تعطیلی مشاغل گروه‌های مرتبط اعمال خواهد شد.

او با بیان اینکه نظارت و کنترل اصناف، کسبه و بازاریان، رستوران‌ها، تالار‌ها با یک چهارم ظرفیت، اماکن ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها و سایر واحد‌های صنفی با اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، اداره صنعت و معدن و ارگان‌های ذیربط است افزود: آیین نماز جمعه، مراسم‌های مرتبط با اعیاد قربان و غدیر و دیگر مناسبت‌ها تنها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی با ظرفیت و زمان مصوب شده طبق مصوبات ستاد ملی کرونا قابل اجرا است.

ولدی ادامه داد: شهرداری‌ها موظف به ضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و نظارت جدی بر عملکرد رانندگان تاکسی‌ها در راستای رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک هستند.

فرماندار ملایر گفت: مشکل کمبود واکسن و انجام واکسیناسیون در ملایر نداریم و روزانه برای ۲ هزار نفر در این شهرستان تزریق واکسن انجام می‌شود.

قدرت الله ولدی یادآور شد: محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان تداوم دارد و جریمه یک میلیون تومانی برای خودرو‌های متخلف با پلاک غیربومی اعمال می‌شود.

آمادگی تزریق روزانه  ۲۱۰۰ دز واکسن  در ملایر  وجود دارد

 رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر هم اظهار داشت: در ملایر آمادگی تزریق واکسن برای ۲۱۰۰ نفر در هر روز وجود دارد.

محسن ترکاشوند افزود: در روز گذشته ۱۳۵۴ نفر در ملایر واکسینه شدند و آمار کل افرادی که تا امروز در ملایر دوز اول واکسن دریافت کرده اند ۳۰ هزار نفر است.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۴۰ بیمار کرونایی در دو بیمارستان امام حسین و غرضی ملایر بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت ملایر یادآور شد: کرونای دلتا بیشتر کودکان و اطفال را درگیر می کند، در حال حاضر ۱۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.