پرداخت نکردن تسهیلات کرونایی به متقاضیان در آبادان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گفت: ۵۹۲ پرونده تسهیلات بانکی در آبادان به دلیل همکاری نکردن بانک‌های عامل بلاتکلیف مانده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،بتول سعیدی‌زاده سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال در فرمانداری این شهرستان گفت:تاکنون تسهیلات کرونایی به  ۶۳۵ متقاضی در مشاغل مختلف از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

او تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل را خواستار شد و افزود: برخی از بانک‌ها به دلایل غیرمعقول و غیرقانونی پرداخت تسهیلات کرونایی را معطل کرده اند.

سعیدی‌زاده از بیکاری در شهرستان آبادان به عنوان یک معظل اجتماعی نام برد و گفت:با وجود فرصت‌های شغلی در بخش‌های خدمات و بازرگانی، کشاورزی و صنعت در آبادان روزانه ده‌ها جویای کار به فرمانداری این شهرستان مراجعه می‌کنند.

او حمایت‌ از تولیدات صنایع موجود در منطقه آزاد اروند را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از مصرف‌کنندگان صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آبادان انتظار می رود مواد و محصولات مصرفی مورد نیاز خود را از تولید کنندگان بومی تهیه کنند.

بیژن بداغی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان نیز به تمدید مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و گفت:تاکنون سه هزار نفر برای دریافت نام تسهیلات کرونا ثبت نام کردند.

او افزود:متقاضیان تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند در سامانه کارا ثبت نام کنند و بانک‌ها و موسسه های اعتباری طبق مصوبه ستاد کرونا  موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه سال جاری هستند.

محمدرضا مطوری مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبادان نیز در این نشست گفت:۳۴۶ فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در آبادان ایجاد شد که این تعداد نسبت به سال گذشته ۹۰درصد رشد داشته است.

 او اظهار داشت:۷۰درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده  در شهرآبادان و ۳۰ درصد در روستاها است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبادان گفت:۹۵درصد اعتبارات اختصاص یافته برای ایجاد فرصت‌های شغلی مددجویان جذب شده و در کنار آن برای ۶۵مددجوی کمیته امداد کاریابی شده است.

بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در شهرستان آبادان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.