۲۱ عضو تیم فوتبال المپیک آفریقای جنوبی در خطر ابتلا به کرونا

۲۱ عضو تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی در المپیک توکیو به علت ارتباط نزدیک با چند فرد مبتلا به کرونا، در خطر ابتلا به این ویروس مهلک قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته اعلام شد که ۲ بازیکن تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی به همراه آنالیزور این تیم جزو اولین کرونایی‌های ساکن در دهکده المپیک توکیو هستند و امروز (دوشنبه) کمیته برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۲۱ نفری که با این ۳ فرد مبتلا به کرونا در دهکده المپیک تماس نزدیک داشتند، شناسایی شده اند.

بنا به گفته برگزارکنندگان المپیک توکیو همه این ۲۱ نفر عضو تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی هستند و تصور می‌شود بیشتر از بازیکنان تیم باشند تا کادر فنی.

آفریقای جنوبی قرار است روز پنجشنبه در آستانه مراسم آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف ژاپن برود. این وضعیت نگرانی‌هایی را درباره تاثیر این موضوع بر دیدار افتتاحیه و بقیه تورنمنت ایجاد کرده است.

همچنین این امر نگرانی‌هایی درباره تدابیری که پیش از بازی‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در پیش گرفته شده، به وجود آورده است.

بازیکنان مبتلا به کرونا به همراه کسانی که در تماس نزدیک با آن‌ها بودند در اتاق‌های خود قرنطینه شده و در تمرین حضور پیدا نکرده‌اند.

بر اساس شیوه نامه‌های مندرج در کتابچه المپیک که قوانین مربوط به ویروس کرونا را تعیین می‌کند، کسانی که با افراد کرونایی در تماس نزدیک باشند فقط در صورتی که تست روزانه آن‌ها منفی شود و پس از بررسی توسط متخصصان و کسب تاییدیه از فدراسیون‌های ورزشی مربوطه، حق شرکت در رقابت‌ها را خواهند داشت.

بر اساس تصمیم کمیته برگزاری مسابقات اگر نتیجه آزمایش ورزشکاری ۶ ساعت قبل از شروع رقابت منفی باشد به او اجازه حضور در رقابت‌ها داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار