اتهام پراکنی شمار بیشتری از کشور‌ها علیه چین

استرالیا، نیوزیلند و ژاپن نیز علاوه بر آمریکا و اتحادیه اروپا چین را به حملات سایبری متهم می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، علاوه بر آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو، کشور‌های بیشتری چین را به حملات سایبری متهم می‌کنند.

شبکه سی ان بی سی در گزارشی مدعی شد: در تلاشی جدید و مشترک، کشور‌های عضو ناتو (که آمریکا نیز جزو آن است)، اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن در حال آمدن در کنار یکدیگر به منظور مقابله با تهدید شکل گرفته بوسیله حملات سایبری اند که از سوی دولت چین حمایت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در نخستین اقدام، این کشور‌ها امروز، دوشنبه به شکلی علنی «وزارت امنیت کشور چین» را به حملات سایبری گسترده به سرور‌های ایمیل (Microsoft Exchange) در اوایل سال جاری متهم می‌کنند.

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نام وی را ذکر نکرده، مدعی شد: این حمله توسط هکر‌های طرف قرارداد وزارت امنیت کشور چین (ام اس اس) به انجام رسیده که در باج گیری‌های سایبری، حمله‌ی کریپتو جکینگ (از خطرناک‌ترین حملات سایبری مرتبط با رمز ارزها) و باج افزار‌ها دست داشته اند.

این مقام ارشد دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود، گفت: این گروه از کشور‌ها داده‌های اطلاعانی در خصوص حملات سایبری را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و و در زمینه دفاع شبکه و امنیت با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

امروز دوشنبه همچنین اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساختی آمریکا با انتشار توصیه نامه ای، از ۵۰ تکنیک و شیوه‌ای سخن گفت که به ادعای این سازمان‌های آمریکایی، هکر‌های مورد استخدام دولت چین از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد تأخیر در اعلام نام چین به عنوان عامل این حملات سایبری، بدین منظور بوده است تا به افرادی که در حال تحقیق در این زمینه هستند، زمان برای جمع آوری شواهد به منظور اثبات این مسأله داده شود که گروه هکری هافنیوم (Hafnium) از طرف دولت چین تأمین مالی می‌شود.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: این مسأله‌ای مهم برای آمریکا بود که به هنگام اعلام عمومی این مسأله، همگام با همپیمانانش قدم بردارد.

اتهام پراکنی کشور‌های غربی و هم پیمانانشان علیه چین در حالی انجام می‌پذیرد که سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرده است که چین هنوز یکی از آسیب دیدگان اصلی از حملات سایبری است و حملات سایبری به این کشور در دوران شیوع کرونا بیش از پیش افزایش یافته است. چین همواره پیشنهاد کرده است همه کشور‌ها بر اساس احترام متقابل، برابری و سود مشترک، گفتگو و همکاری را تقویت بخشند تا به طور مشترک با این چالش مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار