شهردارتبریز:

ناوگان تاکسیرانی تبریز ۳۵۰ هزار مسافر جابجا می‌کند

شهردار تبریزگفت:حدود ۱۱ هزار تاکسی در زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی فعالیت دارند که ۳۵۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریزگفت:در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و ضرورت توجه به کیفیت خدمات دهی خودرو‌های مسافربری درون شهری، در چهار سال اخیر ۷۹۵ دستگاه تاکسی نوسازی و در سیستم ناوگان تاکسیرانی شهر تبریز حفظ شده است.

اوافزود: نوسازی تاکسی‌ها در راستای بهره وری و بهینه سازی مصرف، موضوعی است که از مدت‌ها قبل به دنبال تحقق آن هستیم، اما این مشکل نه فقط در تبریز، بلکه در دیگر کلانشهر‌های کشور نیز وجود دارد.

شهردار تبریزگفت: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار تاکسی در زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی فعالیت دارند که ۳۵۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند.

او با اشاره به برنامه‌های شهرداری تبریز در خصوص ناوگان تاکسیرانی برای سال ۱۴۰۰ گفت: الحاق ۲۰۰ دستگاه تاکسی هیبریدی تویوتا و فعالیت در مسیر‌های خاص مثل راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال، خروج ۳۰۰ دستگاه تاکسی پیکان از ناوگان، اعطای ۲۰۰ وام کم‌بهره، عقد قرارداد با شرکت اسقاط خودرو، تهیه‌ی برچسب و تعیین مسیر تاکسی‌ها و نوسازی ۵۰۰ تاکسی دیگر، جزو برنامه‌های سال جاری سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز اضافه کرد: ۵۳ درصد تاکسی‌های شهری این کلان‌شهر شامل پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه فرسوده است.

شهین باهریادآوری کرد: علاوه بر این تاکسی ها، ۱۵۰ آژانس مسافربری شهری نیز زیر نظر سازمان تاکسیرانی به مردم خدمات رسانی می‌کنند و فعالیت آن‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاکسیرانی ، مسافربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار